Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-01-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Hemelrijk ontvouwt groeistrategie

Hemelrijk ontvouwt groeistrategie
BillyBird Park Hemelrijk bouwt een nieuwe attractie: het Speelcircus. De attractie, die in het voorjaar open gaat, is de eerste grote nieuwe buitenattractie van het park in zeven jaar en wordt een essentieel onderdeel in de groeistrategie van Hemelrijk. Het park wil van 260.000 bezoekers in 2016 doorgroeien naar 350.000 bezoekers in 2020. Dit jaar wordt een miljoen euro geïnvesteerd in het speelcircus en de verdere kwaliteitsverbetering van het park. Volgens eigenaar Ton Derks moet 'alles beter' om een van de grootste recreatieparken van Nederland te worden.


Het Speelcircus is een mega circustent van 28 meter breed en 11 meter hoog. De achterwand wordt een grote speelstructuur en daarvoor komt een klimvulkaan. Het is de eerste grote nieuwe buitenattractie van het park in zeven jaar. De attractie is ontworpen door de zonen van BillyBird eigenaren Gerrie en Ton Derks. Het park wil verder doorgroeien en investeert in 2017 een miljoen aan verdere kwaliteitsverbetering van het park.


Nieuwe generatie aan zet

Waar eerdere attracties van het park (deels) werden ontworpen door eigenaar Ton Derks, geeft hij het stokje nu over aan de volgende generatie. Zonen Herman en Paul Derks zijn verantwoordelijk voor het unieke ontwerp van het Speelcircus. De attractie zal voorzien worden van verschillende klimelementen, obstakels, trapezes en een klimvulkaan en wordt zo ontworpen dat kinderen samen met ouders erin kunnen spelen. Ton Derks: "Fantastisch om te zien dat de volgende generatie ons gedachtegoed van "Happy together!” verder uitbouwt.” De attractie wordt overdekt door een enorme circustent. De bouw is inmiddels begonnen en de attractie wordt in het voorjaar van 2017 geopend.


Groeistrategie

Het Speelcircus is de eerste grote nieuwe buitenattractie van het park in 7 jaar en wordt een essentieel onderdeel in de groeistrategie van Hemelrijk. Het park wil van 260.000 bezoekers in 2016 doorgroeien naar 350.000 bezoekers in 2020. BillyBird heeft de laatste jaren de kwaliteit van haar bestaande voorzieningen verbeterd. Dit jaar investeert men een miljoen euro in de verdere kwaliteitsverbetering van het park en de bouw van het Speelcircus. De visie van de komende jaren is volgens Derks kortgezegd "alles moet beter”. Waar in 2016 de investeringen gericht waren op de verbetering van het strandbad worden de pijlen dit jaar gericht op het recreatiepark. Zo wil het park doorgroeien naar een van de grootste speeltuinen/recreatieparken van Nederland.



Trefwoorden: attractieparken, speelparken, recreatieparken, noord-brabant

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.