Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-12-2016
Auteur: Marc Gerlings

Vakbeurs Piscine wordt in markt gezet als lifestyle

Vakbeurs Piscine wordt in markt gezet als lifestyle

De beursorganisatie van de vakbeurs Piscine, twee weken geleden gehouden in Lyon, meldt dat de strategie wordt aangepast. Op dit moment worden onder het merk Piscine Global vier internationale beurzen georganiseerd. De beurzen worden vanaf nu gepresenteerd als een lifestyle.

De Piscine Global heeft haar nieuwe uiterlijk bekendgemaakt; een nieuwe presentatie, een ander logo en grafisch design, nieuwe visuele communicatie. Daaraan verbonden nieuwe ambities voor de toekomst.


Noémi Petit, beursmanager van de Piscine Global: "Exposanten en bezoekers zijn steeds meer georiënteerd op de klantbeleving en doordachte marketing presentaties. Deze twee factoren hebben ons ervan overtuigd om het zwembad te presenteren als een lifestyle. Deze keuze accentueert de eigenschappen van de vakbeurs: een stabiel evenement, gericht op kwaliteit en bestemd voor een wereldwijd netwerk.”


Vanaf november 2016 wordt de Piscine Global ‘hét mondiale netwerk voor zwembad- en wellness vakbeurzen’, met vier vakbeurzen:


Piscine Global Asia

5 en 6 april 2017

Piscine Global Middle East

18 t/m 20 september 2017

Piscine Global Brasil

24 t/m 26 juli 2018

Piscine Global Europe

13 t/m 16 november 2018, Lyon

Trefwoorden: zwembad, zwemmen

CELTH



||| Nieuws |||

30/06/25
Nieuwe fietsroute belicht Oisterwijkse leerindustrie
Met de lancering van de Leerroute Oisterwijk krijgt de rijke leerhistorie van de gemeente een nieuw podium. De 27 kilometer lange fietsroute, ontwikkeld door gemeente Oisterwijk en Brabant Partners, voert langs iconische plekken zoals de KVL-leerfabriek en de fabriek van schoenenfamilie Van Bommel.
30/06/25
Exclusief voor leden
Ruby Group opent eerste hotel in Griekenland
De Ruby Group breidt haar internationale aanwezigheid uit met de aankondiging van een nieuw hotel in Athene, Griekenland. Het wordt het eerste Griekse hotel van de keten.
30/06/25
Voyin introduceert automatische herboeking bij prijsdaling
Het Nederlandse traveltech-platform Voyin.com heeft een innovatieve functie gelanceerd: Book & Rebook. Deze technologie herboekt hotelkamers automatisch wanneer de prijs daalt na de oorspronkelijke reservering, zonder dat de gebruiker iets hoeft te doen.
27/06/25
Exclusief voor leden
Wordt Groningen de AI-stad van Nederland?
Kunstmatige intelligentie (AI) is de technologie die onze economie, veiligheid en manier van leven de komende jaren gaat bepalen. Maar op dit moment komen de belangrijkste innovaties uit de Verenigde Staten en China. Dat maakt Europa, en dus ook Nederland, te afhankelijk van anderen. In Groningen moet een AI-fabriek komen die in 2027 operationeel wordt.
27/06/25
Exclusief voor leden
Gratis handbagage in aantocht
De Europese Unie wil nieuwe regels invoeren die luchtvaartmaatschappijen verplichten om passagiers gratis een handbagagekoffer toe te staan, naast een persoonlijk item zoals een handtas of laptoptas. Luchtvaartmaatschappijen zijn niet blij.
27/06/25
Nieuwe borden markeren Van Gogh Nationaal Park langs Brabantse snelwegen
Reizigers die begin juli over de A2, A58, A50 en N65 rijden, zullen het meteen merken: de bruine Groene Woud-borden maken plaats voor nieuwe exemplaren die het Van Gogh Nationaal Park markeren. De vervanging volgt op de toekenning van de status Nationaal Park in oktober 2024.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlandse kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.