Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-11-2016
Auteur: Marc Gerlings

Inhouse ontwikkelde campagne neemt Digital Marketing Award naar huis

Inhouse ontwikkelde campagne neemt Digital Marketing Award naar huis

Vliegtickets.be heeft donderdagavond een award gewonnen tijdens de Digital Marketing Awards 2016. De Belgische webwinkel voor vliegtickets is met de Zotte Solden case tweede geworden in de categorie Most performing campaign for the travelscene.


Volgens de jury was er sprake van een heuse nek-aan-nek race. Vliegtickets.be is uiteindelijk als tweede geëindigd, net onder de Correndon case van FairEtail. NMG is derde geworden in deze categorie met de Hotel Navarra case.

De Zotte Solden case, waarvoor Vliegtickets.be de award heeft gewonnen, heeft goed gescoord op de volgende drie onderdelen:


De sterke punten van de strategie die vliegticketmaatschappij heeft toegepast zijn dat er is gekozen voor een multi-channel aanpak, dat zij radio hebben ingezet om de brand awareness te vergroten en dat zij strategische samenwerkingen zijn aangegaan met Brussels Airlines.


Opmerkelijk is dat Vliegtickets.be als enige geen extern (reclame)bureau heeft ingeschakeld voor de campagne. Puur aan de hand van inhouse marketing hebben zij de Zotte Solden campagne weten te realiseren en optimaliseren. Sander van Veen, Manager Marketing & E-Commerce "De tweede prijs voelt als een overwinning, omdat wij het echt helemaal zelf met ons eigen team hebben klaargespeeld. Toch hopen wij het volgend jaar nog beter te doen en die eerste prijs mee naar huis te kunnen nemen.”


De Digital Marketing Awards zijn georganiseerd door Feweb en Bloovi om de beste digitale marketingcampagnes te kunnen vieren. De genomineerden en winnaars zijn bepaald door een panel en geëvalueerd op een aantal criteria. Volgens de organisatoren is dit Internet’s hoogste eer voor de digitale scene in België.

Trefwoorden: marketing, online marketing

CELTH



||| Nieuws |||

15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.