Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-11-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Maastricht Marketing wint Toeristische Samenwerking Award 2016

Maastricht Marketing wint Toeristische Samenwerking Award 2016
De winnaar van de Toeristische Samenwerking Award 2016 is Maastricht Marketing. Stichting Buitengebiedmanagement Oisterwijk en House of Leisure eindigden respectievelijk op plaats 2 en 3.


Verleiden in het laagseizoen

De campagne ‘Maastricht: Midweekend’ verleidt bezoekers tot een kort verblijf tijdens ‘daldagen’ in Maastricht en omgeving. Van zondagmiddag tot en met donderdag biedt Maastricht extra’s in de vorm van voordeel, service en activiteiten. De ondernemers vullen de campagne in en worden door de initiatiefnemers uitgenodigd met bijzondere activiteiten te komen die passen bij een rustiger Maastricht.


Boost voor de toekomst

Maastricht Marketing en Centrum Management Maastricht hebben de campagne samen opgezet en investeren vanuit een toeristisch fonds de komende jaren 250.000 euro in de campagne. Marieke Kraak (manager marketing & communicatie) en Paul ten Haaf (centrummanager) van Maastricht Marketing namen de Award in ontvangst en zien het winnen van de prijs als een boost voor de toekomst. De officiële campagne ging namelijk pas op 31 oktober van start met de lancering van digitale portal maastrichtmidweekend.nl.


Maastricht Star Treatment

De jury was vooral onder de indruk van de meerjarige campagne waarmee Maastricht het midweekbezoek wil stimuleren. "Het is heel mooi om te zien dat Maastricht Marketing samen met Centrum Management Maastricht nog vóór de lancering ruim vijftig ondernemers aan zich heeft weten te binden”, zegt Ton Vermeulen namens de jury. "Toeristen kunnen via het digitale portal met prachtige eigentijdse foto's zelf hun programma samenstellen. Met unieke programmaonderdelen die alleen door de week te boeken zijn, mag de stad met recht spreken over een Maastricht Star Treatment.”


Jury

De jury bestond dit jaar wederom uit Marc Gerlings, (juryvoorzitter) hoofdredacteur van vakblad Recreatie & Toerisme, Ton Vermeulen, redactie en ontwikkeling NRIT media, Hans van Leeuwen, Pleisureworld en Paul Rodenburg, B@S Consultants | Brood@Spelen.


De award werd uitgereikt om 15:00 tijdens de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg. Eerder op de dag werd op de beursvloer een inloopsessie gehouden om tips en kennis over samenwerken in de gastvrijheidseconomie te delen.

Topics:Marketing
Trefwoorden: samenwerking, marketing, awards, limburg, maastricht, stedelijk toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.