Geplaatst op: 17-10-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Campagne Why Not moet Britten verleiden tot het andere Nederland

Campagne Why Not moet Britten verleiden tot het andere Nederland
Het relatief dure Britse pond ten opzichte van de euro maakt een vakantie van Britten op het vaste land een stuk duurder. Voor Amsterdam wellicht goed nieuws want Britten kiezen vaak voor de hoofdstad als bestemming en de stad kan wel wat lucht gebruiken. De nieuwe campagne van NBTC Holland Marketing, Amsterdam Airport Schiphol en easyJet zet het andere Nederland in de etalage.


NBTC Holland Marketing en Amsterdam Airport Schiphol hebben samen met easyJet een marketingcampagne opgezet die Britten oproept om Why Not? te zeggen tegen avontuurlijke nieuwe reiservaringen. Samen presenteren ze in Londen wat er in Nederland zoal te zien en te beleven valt.


Hedendaags Holland

Op 14 en 15 oktober staat er in Shoreditch High Street, in Oost-Londen, een mysterieuze vliegtuigdeur. Die vormt de toegangspoort tot een avontuur waarin bezoekers een bliksembezoek brengen aan het hedendaagse Nederland. Voorbijgangers betreden via de deur een levensgroot decor waar theateracteurs live intrigerende typetjes spelen en vele verrassingen presenteren.



Virtuele beleving

Daarnaast kunnen consumenten het avontuur meebeleven in een spannende 360-graden film die is geproduceerd met behulp van de nieuwste technologie waarbij het voelt alsof men deel uitmaakt van de belevenis. Bovendien kunnen Britten hun eigen avontuurlijke ‘Why Not?’ vliegreis winnen.



HollandCity-strategie

Sandra Ishmael, countrymanager NBTC VK & Ierland, zegt: "We zijn heel blij met de samenwerking met easyJet en Amsterdam Airport Schiphol waarin we Nederland op zo’n unieke en pakkende manier ‘tot leven kunnen wekken’. De campagne past perfect bij onze HollandCity-strategie doordat we de bezoekers erop wijzen verder te kijken dan de stadsgrenzen van Amsterdam. De virtuele beleving brengt de essentie van ‘Holland’ over en laat er geen twijfel over bestaan waarom Nederland nog steeds zo’n belangrijke bestemming is voor bezoekers uit het Verenigd Koninkrijk.”


Avontuurlijke types

Peter Duffy, Group Commercial Director - Customer, Marketing & Product van easyJet, zegt: "Onze reizigers van generation easyJet zijn avontuurlijke types die in deze speciale belevenis worden ondergedompeld. Dat past heel goed bij het plezier, de energie en de uitbundigheid van ons merk. We staan te popelen om mensen de fantastische bezienswaardigheden van Holland te laten ervaren. Deze bestemming past perfect bij onze campagne.”


Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, engeland

CELTH



||| Nieuws |||

02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
02/06/25
Horeca zoekt duurzame oplossingen voor personeelstekort
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vegan Food Tour zorgt voor verandering
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.
02/06/25
Vlonderbrug ontsluit Everdinger Waarden
De Vlonderbrug, een nieuwe voetgangersbrug over de rivier de Lek in natuurgebied de Everdinger Waarden, is feestelijk geopend. Nu kunnen recreanten en inwoners uit de omgeving weer de benen strekken op een populaire wandelroute midden in de uiterwaarden, want de Vlonderbrug vervangt de oude trekpont die enkele jaren geleden werd verwijderd.
28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
28/05/25
Exclusief voor leden
Fietsersbond wil overbodige paaltjes weg
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...