Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-10-2016

Michiel van der Schaaf coördinator citymarketing Zilverstad

Michiel van der Schaaf coördinator citymarketing Zilverstad

Michiel van der Schaaf is benoemd tot de nieuwe coördinator citymarketing van Zilverstad Marketing. Van der Schaaf blijft daarnaast directeur van het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug en Vallei.


Met de benoeming van de nieuwe coördinator wil het bestuur van Stichting Schoonhoven Zilverstad de marketing van Schoonhoven en de regio in een volgende fase brengen.


Michiel van der Schaaf

Michiel van der Schaaf was eerder verantwoordelijk voor de marketing van Arnhem, Gouda en Utrecht en bekleedde managementfuncties bij onder meer Delta Lloyd, Nuon en de Rabobank. Van der Schaaf blijft naast zijn nieuwe parttime functie in de Krimpenerwaard ook directeur van het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug en Vallei, de in 2015 gestarte gebiedsmarketingorganisatie van zeven gemeentes op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei.


Nieuwe mogelijkheden om stad en regio te verbinden

"Afgelopen jaren is onder leiding van Corné van Roest op allerlei manieren succesvol gewerkt aan het aantrekkelijk maken en economisch versterken van Schoonhoven Zilverstad voor bewoners, bezoekers en bedrijven”, zegt bestuursvoorzitter Hans de Wit van Stichting Schoonhoven Zilverstad. "Met de vorming van de nieuwe gemeente Krimpenerwaard ontstaan nieuwe mogelijkheden om stad en regio aan elkaar te verbinden. Om kansen die zich aandienen te kunnen benutten zijn we blij een beroep te kunnen doen op de expertise en het netwerk van de nieuwe coördinator, die zijn sporen als citymarketeer verdiend heeft. Het is de bedoeling dat hij vanaf 1 november samen met een team invulling gaat geven aan zijn taken.”


Geen onbekende in Schoonhoven

In Schoonhoven en de Krimpenerwaard is Van der Schaaf geen onbekende. Zo was hij in zijn woonplaats organisator van het 725-jarig bestaan van de stad in 2006 en lange tijd betrokken bij diverse evenementen zoals het Oude Haven Concert en het Nazomerfestival. In 2015 was hij als voorzitter van de VOC (Verenigde Ondernemers Centrum) Schoonhoven initiatiefnemer van een winkeliersoverleg in de Krimpenerwaard. Tijdens een eerdere periode als marketeer van de Zilverstad in 2010 en 2011 won hij de Zilveren Citymarketing Trofee. In 2014 was hij met het gastvrijheidsprogramma van de stad Utrecht opnieuw succesvol met winst van de Nationale Citymarketing Innovatie Award. Van der Schaaf is gastdocent Citymarketing aan de Hogeschool Rotterdam.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, citymarketing, zuid-holland

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.