Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-10-2016

Michiel van der Schaaf coördinator citymarketing Zilverstad

Michiel van der Schaaf coördinator citymarketing Zilverstad

Michiel van der Schaaf is benoemd tot de nieuwe coördinator citymarketing van Zilverstad Marketing. Van der Schaaf blijft daarnaast directeur van het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug en Vallei.


Met de benoeming van de nieuwe coördinator wil het bestuur van Stichting Schoonhoven Zilverstad de marketing van Schoonhoven en de regio in een volgende fase brengen.


Michiel van der Schaaf

Michiel van der Schaaf was eerder verantwoordelijk voor de marketing van Arnhem, Gouda en Utrecht en bekleedde managementfuncties bij onder meer Delta Lloyd, Nuon en de Rabobank. Van der Schaaf blijft naast zijn nieuwe parttime functie in de Krimpenerwaard ook directeur van het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug en Vallei, de in 2015 gestarte gebiedsmarketingorganisatie van zeven gemeentes op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei.


Nieuwe mogelijkheden om stad en regio te verbinden

"Afgelopen jaren is onder leiding van Corné van Roest op allerlei manieren succesvol gewerkt aan het aantrekkelijk maken en economisch versterken van Schoonhoven Zilverstad voor bewoners, bezoekers en bedrijven”, zegt bestuursvoorzitter Hans de Wit van Stichting Schoonhoven Zilverstad. "Met de vorming van de nieuwe gemeente Krimpenerwaard ontstaan nieuwe mogelijkheden om stad en regio aan elkaar te verbinden. Om kansen die zich aandienen te kunnen benutten zijn we blij een beroep te kunnen doen op de expertise en het netwerk van de nieuwe coördinator, die zijn sporen als citymarketeer verdiend heeft. Het is de bedoeling dat hij vanaf 1 november samen met een team invulling gaat geven aan zijn taken.”


Geen onbekende in Schoonhoven

In Schoonhoven en de Krimpenerwaard is Van der Schaaf geen onbekende. Zo was hij in zijn woonplaats organisator van het 725-jarig bestaan van de stad in 2006 en lange tijd betrokken bij diverse evenementen zoals het Oude Haven Concert en het Nazomerfestival. In 2015 was hij als voorzitter van de VOC (Verenigde Ondernemers Centrum) Schoonhoven initiatiefnemer van een winkeliersoverleg in de Krimpenerwaard. Tijdens een eerdere periode als marketeer van de Zilverstad in 2010 en 2011 won hij de Zilveren Citymarketing Trofee. In 2014 was hij met het gastvrijheidsprogramma van de stad Utrecht opnieuw succesvol met winst van de Nationale Citymarketing Innovatie Award. Van der Schaaf is gastdocent Citymarketing aan de Hogeschool Rotterdam.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, citymarketing, zuid-holland

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...