Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-10-2016
Auteur: Marc Gerlings

Liberation Route op Holland.com

Liberation Route op Holland.com
Foto: Provincie Limburg

De grote hit uit Gelderland, Brabant en Limburg, de Liberation Route staat nu ook op de toeristische website van Nederland Holland.com. De lancering van de route op de nationale toegangspoort voor toeristische informatie vond plaats bij de ondertekening dat het vfonds de route steunt.

De Stichting Liberation Route Europe (SLRE) kan ook de komende jaren rekenen op de steun van het vfonds - het Nationaal Fonds voor Vrede, Vrijheid en Veteranenzorg. Een hernieuwde meerjarige overeenkomst tussen beide partijen is afgelopen donderdag formeel bekrachtigd in Ossendrecht. Tijdens het eerste Nederlandse partnerevent van de SLRE vond ook de lancering plaats van de Liberation Route op de internationale website Holland.com, een initiatief van NBTC Holland Marketing.

vfonds-bestuurslid Cees de Veer over samenwerking over provincie- en landsgrenzen heen: "Als we het spel samen goed spelen, zijn er geen verliezers. Dan zijn er alleen winnaars. We spelen dan in een vol stadion. Een stadion waar jong en oud, dik en dun, met elkaar geniet van een mooie pot.”


Holland.com

Op het online platform Holland.com staan vooraanstaande iconen van ons land beschreven. In de NBTC-campagne wordt Nederland neergezet als één grote stad, waar thematische ‘metrolijnen’ doorheen lopen. De Liberation Route maakt hier nu officieel deel van uit, naast onder meer de Hanze- en Waterlijn. Gedeputeerden uit de provincies Zeeland, Noord-Brabant en Gelderland waren in Ossendrecht aanwezig om het belang van de lijn in hun provincie te promoten. Daarna checkten zij officieel in voor een eerste rit op de Liberation Route-lijn.

Jos Vranken, algemeen directeur van NBTC Holland Marketing, roemde in een toespraak het concept van de Liberation Route Europe. "De manier waarop wij nu onze verhaallijnen presenteren, is niets nieuws voor jullie: jullie doen dit immers al jaren. Eigenlijk is de Liberation Route een metrolijn ‘Avant la lettre’.”
Trefwoorden: route, Liberation Route, Holland, marketing, pr, promotie, samenwerken

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
05/06/25
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
05/06/25
Wereldwijde luchtvaart in 2025: herstel, groei en nieuwe uitdagingen
Volgens de nieuwste Global Outlook van IATA (juni 2025) zijn de vooruitzichten voor het passagiersvervoer door de lucht positief, maar niet zonder uitdagingen. Terwijl de vraag naar vliegreizen wereldwijd toeneemt, worstelt de sector met capaciteitsbeperkingen, veranderend reizigersgedrag en de noodzaak tot verduurzaming.
05/06/25
European Running Championships 2029 in Utrecht
Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.

||| Agenda |||

10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...