Geplaatst op: 01-09-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Cadeaukaarten van VVV in nieuwe jas

Cadeaukaarten van VVV in nieuwe jas

VVV Nederland heeft drie cadeaukaarten een nieuw uiterlijk gegeven. Het gaat om de VVV Dinercheque, de VVV Giftcard en de VVV Lekkerweg Cadeaukaart.


Vorig jaar verkocht VVV Nederland 149 duizend VVV Dinercheques, 7 duizend VVV Lekkerweg Cadeaukaarten en 8 duizend VVV Giftcards. Topper blijft de VVV Cadeaubon. Daarvan werden er 8,4 miljoen verkocht. In totaal bedroeg de verkoopwaarde van de bonnen ruim 137 miljoen euro.


Mogelijkheden van kaart in één oogopslag duidelijk

De cadeaukaarten hebben een fris eigentijds ontwerp, gecombineerd met een passend kleurgebruik. Door een duidelijke pay-off is het voor de gever in één oogopslag duidelijk wat de cadeaukaart aan mogelijkheden biedt. Samen lekker uit eten met de VVV Dinercheque, zelf online shoppen met de VVV Giftcard of er even tussenuit met de VVV Lekkerweg. Naast de eigen identiteit is ook meteen duidelijk dat ze dezelfde afzender hebben, niet in de laatste plaats door de koppeling met het bekende VVV-merk.


Soepele voorwaarden

De basisprincipes van de kaarten blijven hetzelfde. Een groot aanbod, lange geldigheidsduur van maar liefst 5 jaar en te verkrijgen bij duizenden verkoopadressen voor een waarde tussen de € 5 en maximaal € 250,-. De cadeaukaarten van VVV worden uitgegeven door VVV Nederland. Tezamen met de alom bekende VVV Cadeaubon is VVV Nederland marktleider op het gebied van cadeaubonnen & cadeaukaarten.


Tabel 1: Kerncijfers VVV Cadeaubonnen, 2015



VVV Cadeaubon

VVV Dinercheque

VVV Lekkerweg

VVV Giftcard

Aantal verkocht

8,4 mln

148.715

7.375

8.312

Gemiddelde bonwaarde

€ 15,32

€ 53,97

€ 83,73

€ 32,55

Verkoopwaarde

€ 128,78 mln

€ 8,0 mln

€ 617.522

€ 270.568

Aantal verkooppunten

2.851

1.949

1.949

1.291

Aantal acceptanten

23.875

2.264

2.250

120


Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv, cadeaubonnen

CELTH



||| Nieuws |||

09/12/25
Activatie Vakantiebeurs op Utrecht CS
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
09/12/25
Exclusief voor leden
AI kan veel meer uit klantinteractie halen
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
28/11/25
Nieuwe Video Apeldoorn congresstad
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
27/11/25
Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.
24/11/25
Exclusief voor leden
Weer winst Vakantiediscounter bij verkiezing website van het jaar
Dé VakantieDiscounter heeft opnieuw de titel Populairste Website in de categorie Reizen gewonnen tijdens de Website van het Jaar-verkiezing 2025.
20/11/25
Exclusief voor leden
TUI AI-assistent Lena wint twee awards
Gisteravond won TUI’s AI Explorer Lena maar liefst twee gouden awards en een medal tijdens het Influencer & Content Awards gala in Haarlem.
20/11/25
Exclusief voor leden
Amsterdam Made zet Locally Made Awards op
Amsterdam Made, het keurmerk en platform voor duurzame en lokale makers, bestaat tien jaar. Nu bereikt Amsterdam Made een nieuwe mijlpaal met de oprichting van de Locally Made Awards: een jaarlijks terugkerende landelijke awardshow voor de beste duurzame producten van Nederlandse bodem.