Geplaatst op: 24-08-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Hotelchamp geeft hotels zelfde tools als grote spelers

Hotelchamp geeft hotels zelfde tools als grote spelers

De Nederlandse startup Hotelchamp heeft in een eerste investeringsronde 1,75 miljoen euro opgehaald. Het bedrijf maakt intelligente conversie software om direct de boekingen op de eigen hotelwebsite te stimuleren. Daarmee kunnen hoteliers op de eigen website dezelfde tools inzetten als grote boekingsplatforms.


Het bedrijf belooft in een video 25% meer boekingen. De prijs is afhankelijk van de grootte van het hotel en start op € 229 per maand voor een hotel tot 49 kamers. Een hotel met 149 kamers betaalt € 449 per maand. Er wordt geen fee over de boekingen gerekend. Hotelchamp bestaat pas een half jaar en wordt onder meer gebruikt door Bilderberg, Hotel Casa 400 en Millennium Hotels and Resorts.


Voor ondernemers die meer willen weten over het stimuleren van boekingen op de eigen website organiseert NRIT Media op woensdag 16 november een Live Sessie. Klik hier voor meer informatie.


Toolkit

Hotelchamp biedt een toolkit aan met 10 verschillende tools:


Smart notificaties: Toon dezelfde notificaties als de grootmachten Booking.com en Expedia om de urgentie om direct te boeken te verhogen. Laat een relevante notificatie zien, naar aanleiding van het bezoekersgedrag op de website.


Voucher tool: Biedt een korting of cadeauvoucher aan om u bezoekers te overtuigen een directe boeking te maken via de website. Na invullen van het e-mailadres krijgen uw bezoekers automatisch een email met hierin de voucher, deze is perfect designed voor het hotel.


Exit tool: Overtuig websiteverlaters met een speciale trigger. Dit exit-bericht zal verschijnen als de bezoeker uw website verlaat. Deze tool werkt het beste in het reserveringssysteem en heeft een groot aantal opties voor de inhoud beschikbaar.


Online Support chat: Treed binnen in het nieuwe tijdperk van de online klantenservice. De SupportChat biedt de ultieme online support ervaring. Vergroot de bereikbaarheid bij uw klanten en moedig ze aan om contact op te nemen met uw hotel door deze tool te implementeren.


USP vergelijking: Geef onderscheidende redenen waarom direct via uw website boeken voordeliger is ten opzichte van andere boekingskanalen. Laat een duidelijk overzicht zien en verhoog uw conversie.


Prijsvergelijking: Vergelijk de huidige prijzen van uw hotelwebsite met prijzen van andere boekingskanalen. Laat uw bezoekers zien dat rechtstreeks boeken de beste prijs en extra voordelen oplevert.


Welkom tool: Geef een warm welkom aan de bezoekers van uw website en laat weten waarom rechtstreeks boeken het voordeligst is.


Trigger Tab: Weet u niet zeker welke tool u eerst moet gebruiken? Toon er meerdere, tegelijkertijd, met onze Trigger Tab. De tools naar uw keuze worden toegevoegd aan het aanpasbare dock, dat op een elegante manier zichtbaar is aan de zijkant van uw website.


Zwevende Tab: Toon uw Unique Selling Points in onze zwevende tab, een elegante widget, die getoond kan worden op alle pagina’s van uw website. De tool biedt een ruime keuze aan mogelijkheden van simpele tekst tot rijke content.


Sticky tool: Wilt u het simpel houden? Voeg de sticky bar toe aan de footer van de pagina om uw 3 Unique Selling Points en een boeking button weer te geven.


Targeting

Daarnaast kunnen bedrijven nog kiezen uit verschillende targeting methoden. Zo kun je bezoekers vanuit bepaalde websites een specifieke aanbieding doen, bezoekers die terugkeren met een voucher over de drempel helpen, bezoekers die lang op de website verblijven een extra prikkel geven te boeken of bezoekers uit bepaalde landen of regio’s stimuleren te boeken. Verder kun je bezoekers in real time meldingen sturen over een bepaald evenement rond een ingevulde boekingsdatum. Daarmee kun je vroegboekers sneller over de streep trekken. Ook kun je zakelijke gasten een bericht sturen over vergaderruimtes of een stelletje een aanbieding doen voor een romantisch drankje op het terras als ze rechtstreeks boeken. Verder bied de software uitgebreide testmogelijkheden om bijvoorbeeld twee proposities te testen.

Link: http://www.hotelchamp.com/
Trefwoorden: marketing, boekingen, hotels, conversie, software

CELTH



||| Nieuws |||

26/06/25
Rotterdam ontvangt internationale experts voor advies over cultuur
Van 2 tot en met 5 juli ontvangt Rotterdam tien internationale experts, vanuit alle windstreken, om mee te denken over de culturele toekomst van Rotterdam.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.
26/06/25
Exclusief voor leden
Wat zijn de best gewaardeerde Europese en Nederlandse stranden?
De zomer van 2025 staat voor de deur en strandliefhebbers kunnen hun hart ophalen. Maar waar kunnen ze het best hun handdoekje leggen? Vakantieplatform Holidu analyseerde de Google Maps-recensies. Beste Europese strand is Spiaggia dei Conigli op Lampedusa in Italië. Voor het beste Nederlandse strand moet je naar dat van Renesse in Zeeland.
26/06/25
Toegankelijke fietsroutes in Drenthe van start
In het Bargerveen is woensdagmiddag het officiële startschot gegeven voor de pilot Toegankelijke Fietsroutes Drenthe. Pascal Schrik, wethouder van de gemeente Emmen en lid van het Algemeen Bestuur van Recreatieschap Drenthe, verrichtte de opening. De provincie zet hiermee een belangrijke stap richting inclusieve recreatie voor mensen met een mobiliteitsbeperking.
26/06/25
Studenten Buas en WUR onderzoeken klimaatrisico’s in Montenegrijnse toerismesector
Toerismestudenten van Breda University of Applied Sciences (Buas) en Wageningen University & Research hebben onlangs drie weken lang veldonderzoek gedaan in Montenegro. Ze droegen bij aan het inzicht in hoe lokale gemeenschappen de toenemende klimaatrisico's in de toeristische sector ervaren. Dit onderzoek, onderdeel van het jaarlijkse International Field Practicum, richt zich op complexe duurzaamheidsvraagstukken.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
24/06/25
Camping De Drie Provinciën wint opnieuw ACSI Award: seniorentoerisme als groeikans voor Drenthe
Camping De Drie Provinciën heeft voor het derde jaar op rij de prestigieuze ACSI Award voor Beste Campingrestaurant in de wacht gesleept. De feestelijke uitreiking op donderdag 12 juni markeerde niet alleen een bijzondere mijlpaal, maar ook het startpunt van een inspirerend gesprek over de toekomst van recreatie in Drenthe.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...