Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-07-2016
Auteur: Marc Gerlings

House of Hospitality in Amsterdam opgestart

House of Hospitality in Amsterdam opgestart

Onlangs ging op initiatief van Amsterdam Marketing, House of Hospitality Amsterdam van start, een samenwerkingsverband tussen verschillende branches die alle een verbinding hebben met hospitality en serviceverlening. Het bedrijfsleven, het beroepsonderwijs en gemeente Amsterdam voegen hun expertise en financiële middelen samen om de kennis en kunde van gastvrijheid te verhogen in de metropool.

In een duurzame samenwerking is de focus gericht op het versterken van de aansluiting tussen arbeidsmarkt en beroepsonderwijs rondom opleiden, een leven lang leren, innovatie, ondernemerschap en onderzoek in de metropoolregio Amsterdam als het gaat om hospitality.

Jongeren nodig in groeisector
Daarnaast wil het samenwerkingsverband door het aanbieden van vernieuwde onderwijsprogramma’s de instroom van jongeren in de opleiding en branche verhogen.Bij- en herscholing van de zittende werknemers staat op het wensenlijstje van het House of Hospitality.


Bedrijfsleven
Hotel Casa400, ISS Nederland BV, Westcord fashion hotel, NH hotel groep, TUI Airlines, Corendon, KHN afdeling Amsterdam, Booking.com, Vacansoleil, het OLVG, Het AMC, Home Instead Amsterdam, Het Amsterdamse Proeflokaal, ANVR, Amsterdam Arena, Randstad, Vermaat groep en Amsterdam Marketing behoren vanuit het bedrijfsleven tot de oprichters.


En de opleidingen
Vanuit het beroepsonderwijs wordt aangesloten door ROC van Amsterdam (mbo), ROC van Flevoland (mbo), Hogeschool Inholland (hbo), Hotelschool Den Haag (hbo) en Hubertus & Berkhoff Culinaire vakschool (vmbo). De gemeente Amsterdam ondersteunt het initiatief.

Trefwoorden: samenwerken, hospitality, jongeren, leren, Amsterdam

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.
25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/11/25 t/m 13-11-25
11/11/25 t/m 13-11-25: Recreatie Vakbeurs
Recreatie Vakbeurs is dé jaarlijkse vakbeurs voor professionals in de recreatiebranche in de ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...