Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-07-2016
Auteur: Marc Gerlings

House of Hospitality in Amsterdam opgestart

House of Hospitality in Amsterdam opgestart

Onlangs ging op initiatief van Amsterdam Marketing, House of Hospitality Amsterdam van start, een samenwerkingsverband tussen verschillende branches die alle een verbinding hebben met hospitality en serviceverlening. Het bedrijfsleven, het beroepsonderwijs en gemeente Amsterdam voegen hun expertise en financiële middelen samen om de kennis en kunde van gastvrijheid te verhogen in de metropool.

In een duurzame samenwerking is de focus gericht op het versterken van de aansluiting tussen arbeidsmarkt en beroepsonderwijs rondom opleiden, een leven lang leren, innovatie, ondernemerschap en onderzoek in de metropoolregio Amsterdam als het gaat om hospitality.

Jongeren nodig in groeisector
Daarnaast wil het samenwerkingsverband door het aanbieden van vernieuwde onderwijsprogramma’s de instroom van jongeren in de opleiding en branche verhogen.Bij- en herscholing van de zittende werknemers staat op het wensenlijstje van het House of Hospitality.


Bedrijfsleven
Hotel Casa400, ISS Nederland BV, Westcord fashion hotel, NH hotel groep, TUI Airlines, Corendon, KHN afdeling Amsterdam, Booking.com, Vacansoleil, het OLVG, Het AMC, Home Instead Amsterdam, Het Amsterdamse Proeflokaal, ANVR, Amsterdam Arena, Randstad, Vermaat groep en Amsterdam Marketing behoren vanuit het bedrijfsleven tot de oprichters.


En de opleidingen
Vanuit het beroepsonderwijs wordt aangesloten door ROC van Amsterdam (mbo), ROC van Flevoland (mbo), Hogeschool Inholland (hbo), Hotelschool Den Haag (hbo) en Hubertus & Berkhoff Culinaire vakschool (vmbo). De gemeente Amsterdam ondersteunt het initiatief.

Trefwoorden: samenwerken, hospitality, jongeren, leren, Amsterdam

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.