Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-07-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Zuivelfabriek De Graafstroom hoofdsponsor van nieuwe entreezone Kinderdijk

Zuivelfabriek De Graafstroom hoofdsponsor van nieuwe entreezone Kinderdijk
Zuivelfabriek de Graafstroom uit Bleskensgraaf is de komende vijf jaar hoofdsponsor van Werelderfgoed Kinderdijk. Hiermee ondersteunen zij de herinrichting van de entreezone van Werelderfgoed Kinderdijk. Het sponsorcontract heeft een waarde van 10.000 euro per jaar. 


Het contract wordt ondertekend door de directeur H. van Bochove van Zuivelfabriek De Graafstroom en Cees van der Vlist, algemeen directeur van de Stichting Werelderfgoed Kinderdijk (Swek).


Van Bochove ziet de samenwerking als een kans om De Graafstroom nog bekender te maken. De Stichting Werelderfgoed Kinderdijk wil het entreezone van het molengebied verbeteren naar een ‘werelderfgoedwaardig’ niveau, inclusief een nieuw bezoekerscentrum. Dat kost bij elkaar 6,7 miljoen euro en wordt betaald door de provincie Zuid-Holland, de gemeenten Alblasserdam en Molenwaard, de Rijksdienst Cultureel Erfgoed de Stichting Werelderfgoed Kinderdijk en het bedrijfsleven.




Het Werelderfgoed Kinderdijk heeft, na veel kwakkelende jaren, eindelijk de wind in de zeilen. Het aantal betalende bezoekers steeg in twee jaar tijd van 100.000 naar 240.000. De financiële situatie is nu gezond te noemen. De Kinderdijkse stichting heeft ruim zes miljoen euro opgehaald voor de verbetering van het entreegebied bij overheden, fondsen en het bedrijfsleven.

Trefwoorden: dagrecreatie, werelderfgoed, holland iconen, zuid-holland

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.