Geplaatst op: 15-07-2016
Auteur: Marc Gerlings

75 miljoen euro in maritiem opleidingscentrum Carnival in Almere

75 miljoen euro in maritiem opleidingscentrum Carnival in Almere

Gister vond de opening plaats van het grootste maritieme centrum voor opleidingen in de wereld. Het staat gewoon in Almere. De investering om de bestaande trainingsfaciliteiten te verbeteren bedraagt 75 miljoen euro. Jaarlijks worden hier 6.500 scheepsofficieren en technische officieren van 10 cruiserederijen opgeleid en bijgespijkerd. Het centrum is in eigendom van het grootste cruisebedrijf in de wereld Carnival.

2x zo groot
Het middelpunt van de zeven hectare grote campus is het nieuwe en twee keer zo groteCenter for Simulator Maritime Training Academy(CSMART). Dit is Carnival Corporation's wereldberoemde maritieme opleidings-, professionele ontwikkelings- en onderzoekscentrum dat in 2009 in Almere in gebruik werd genomen. Het centrum beschikt over brug- en machinekamersimulatoren die gebruik maken van de meest innovatieve technologieën en opleidingsmogelijkheden uit de maritieme industrie. Deze zijn gemodelleerd naar technologie en toepassingen uit de luchtvaart en andere industrieën.

"De opening van het nieuwe Arison Maritime Center en de uitbreiding van de CSMART Academy is een grote mijlpaal in onze bedrijfsgeschiedenis en een speciale dag voor ons allemaal bij Carnival Corporation,” aldusDavid Christie, Senior Vice President van Maritime Quality Assurance voor Carnival Corporation. "Onze scheepsofficieren en technische officieren zijn het hart en ziel van onze scheepsoperaties. Dit centrum brengt ons naar een nieuw niveau waarmee we onze officieren de meest uitgebreide en vooruitstrevende opleidingsmogelijkheden bieden."


Trainen voor 11 miljoen passagiers
Christie voegt daar nog aan toe: "Met 10 cruiserederijen die jaarlijks 11 miljoen passagiers naar meer dan 700 havens in de hele wereld varen, zijn we ontzettend trots op het feit dat we een hoogopgeleide en bekwame bemanning hebben die op onze bruggen en in de machinekamers opereren. Met de officiële ingebruikname van het nieuwe Arison Maritime Center en CSMART Academy handhaven we onze traditie in het continue opleiden op het gebied van veiligheid."


Hotel van 11 verdiepingen
Met een grootte van 110.000 m2is de milieuvriendelijke faciliteit meer dan dubbel zo groot als het huidige centrum. Carnival Corporation kan vanaf heden jaarlijkse training aan meer dan 6.500 officieren en ingenieurs van alle 10 cruiserederijen bieden. Het beschikt ook over een geavanceerd medisch centrum en een 11 verdiepingen tellend hotel met 176 kamers voor de Carnival Corporation cursisten.


Wat kan de CSMART Academy?
De CSMART Academy beschikt over vier full-mission brugsimulatoren en vier full-mission machinekamersimulatoren. Allen ontworpen met een breed scala aan geprogrammeerde en gesimuleerde oefeningen die uitgebreide maritieme scenario's nabootsen. De nieuwe vijf verdiepingen hoge faciliteit heeft ook vierentwintig part-task machinekamersimulatoren, acht debriefing kamers en acht part-task brugsimulatoren. Deze zijn ontworpen om deelnemers 60 havens van over de hele wereld, waaronderLos Angeles,New York,Miami, Kopenhagen,Stockholm,Singaporeen Glacier Bay,Alaska, visueel te laten ervaren.


De technologie levert hoogwaardige maritieme opleidingen die levensechte scenario's en omstandigheden op zee schetsen inclusief scheepvaartverkeer, inmenging van vliegverkeer, weersomstandigheden en oceaandieren. De simulaties zijn gemodelleerd naar de nieuw ontworpen brug van Holland America Line's ms Koningsdam. Net als de brugsimulatoren, zijn de full-mission machinekamersimulatoren gebaseerd op werkelijke scheepsinrichting en systemen. Ze zijn geschaald naar de grootte van een diesel elektrische machinekamer bestaande uit zes dieselgeneratoren en twee voortstuwingsmotoren samen met ondersteunende en hulpapparatuur. De simulatoren geven cursisten de mogelijkheid hun weg te vinden in een machinekamer en zo een schip te bedienen en materiaal te repareren. Met levensechte geluiden en zelfs temperaturen die men voelt in een machinekamer van een cruiseschip.


De CSMART Academy heeft een voortrekkersrol gespeeld in het ontwikkelen en verfijnen van een functie- en teamgerichte brug en machinekamer management systeem op grote schaal. Deze benadering is gebaseerd op rollen in plaats van rangen, met officieren die als een gecoördineerd team werken, waarbij elke officier een rol voor specifieke functies krijgt toegewezen. Het moedigt teamleden van alle rangen aan om beslissingen in twijfel te trekken en zich hierover uit te spreken.


Curriculum verbeteren
In lijn met de voortrekkersrol van het instituut zal het Arison Maritime Center de extra ruimte die nodig is voor de implementatie van het eerste 'Proficiency Training and Assessment' (PTA) programma binnen de branche faciliteren. De cursus van een week is gebaseerd op een speciaal ontwikkeld curriculum dat jaarlijks wordt vernieuwd en gebruikt wordt bij het evalueren van het functioneren van officieren.

Het 75 miljoen euro kostende centrum in Almere werd geopend met een ceremonie die een eerbetoon was aan oud-bestuursvoorzitter Micky Arisonen zijn vader Ted, oprichter van het cruisebedrijf. Dit in de aanwezigheid van het management van Carnival Corporation, bestuursleden en vertegenwoordigers van de overheid, de gemeente Almere en het bedrijfsleven.

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

04/08/20
Booking.com ontslaat kwart van personeel
Booking.com gaat wereldwijd een kwart van alle banen schrappen.
04/08/20
Consumentenbond niet blij met communicatie rond vouchers
De Consumentenbond is niet tevreden over de communicatie van reisorganisaties rond de vouchers die ANVR-reisorganisaties uitgeven met SGR-dekking.
04/08/20
Exclusief voor leden
easyJet wil op 40% capaciteit vliegen
Voor de komende drie maanden wil easyJet de capaciteit uitbreiden naar 40% van de vloot. Dat is 10% hoger dan aanvankelijk gepland.
04/08/20
Druktemonitor voor stad en regio Utrecht van start
Inwoners en bezoekers die er in de provincie Utrecht veilig op uit willen, kunnen vanaf vandaag tere...
04/08/20
Ongekende omzetgroei voor winkels in recreatieartikelen
Het tweede kwartaal heeft de Nederlandse detailhandel 5,9% meer omgezet dan een jaar eerder. Vooral de internetverkopen groeiden sterk. Voor onze branche is de omzet in recreatiegoederen relevant en die gaven een nog noot vertoonde groei te zien.
03/08/20
Campagne moet publiek weer naar bioscoop trekken
Vandaag gaat de campagne Ganaardefilm.nl van start met twee spots die te zien zijn op televisie, online en op social media. Dat is hard nodig want het publiek weet de weg naar de bioscoop nog niet te vinden.
03/08/20
Intensieve samenwerking tussen De Jong Intra en Oad
De coronacrisis levert ook mooie initiatieven op. De Jong intra vakanties en Oad gaan intensief samenwerken bij de uitvoer van de busreizen. Per direct vertrekken de reizen van beide organisaties vanaf hetzelfde vertrekpunt in Zeddam.
03/08/20
Winactie Duitse trips bij Bever
Winkelketen van outdoor producten Bever heeft een winactie opgezet met het Duits Verkeersburo. Vijf ...