Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-07-2016

VVV Texel benoemt Frank Spooren tot nieuwe directeur

VVV Texel benoemt Frank Spooren tot nieuwe directeur

De Texelse VVV heeft een nieuwe directeur, Frank Spooren, die per 1 september zal aantreden. Hij moet de interesse voor Texel in goede banen leiden en de aantrekkelijkheid van Texel als duurzame vakantiebestemming bewaken. Hij volgt Wouter de Waal op die als zelfstandig adviseur verder gaat na 9 jaar VVV Texel te hebben geleid.


Texel maakt zich op voor een aanwas van toeristen die allemaal met dezelfde reisgids in de hand het Waddeneiland de komende jaren zullen gaan bezoeken. Aanleiding is dat Texel recent op de negende plaats is geëindigd op een lijst van Europese bestemmingen die je volgens Lonely Planet gezien moet hebben.


"Ik zal met verve de geslaagde aanpak van de laatste jaren verder uitbouwen. Ik verheug me op de samenwerking op het eiland maar ook daarbuiten. Na een korte oriëntatieperiode zal ik snel met alle geledingen in contact treden.”



Frank Spooren


Frank Spooren

Frank Spooren (37) is afkomstig van Center Parcs waar hij verantwoordelijk was voor new business in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk. Hij  heeft de opdracht de te verwachten toename van toeristen in goede banen te leiden. Bovendien zal hij ervoor moeten zorgen dat de aantrekkelijkheid voor alle toeristen behouden blijft. Daarbij speelt een verantwoorde duurzame en kwalitatieve uitbouw van de sector een belangrijke rol, het aantal verblijfplaatsen blijft immers begrenst.


4,1 miljoen overnachtingen

VVV Texel is een belangrijke aanjager van de Texelse economie. Het Bruto Texels Product vertegenwoordigt op jaarbasis een waarde van ruim 700 miljoen euro, waarvan ruim 210 miljoen is toe te schijven aan activiteiten binnen de toeristische sector. Het huidig jaarlijks aantal bezoekers bedraagt 850.000 en er zijn 4,1 miljoen overnachtingen.

Topics:Marketing

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...