Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-05-2016

Hoe het inschakelen van NHTV studenten kan leiden tot verrassend nieuwe Business Modellen

De praktijkcase: Het Wellness Paviljoen Cadzand

Hoe het inschakelen van NHTV studenten kan leiden tot verrassend nieuwe Business Modellen
Het Business Model Canvas van Alexander Osterwalder zorgde in 2008 voor een radicaal andere kijk op businessmodellen. Inmiddels wordt het model ook in toerisme en recreatie veelvuldig toegepast. Aangezien niet iedereen de honderden pagina' s van het boek van Osterwalder wil doorwerken, heeft Herman Lier speciaal voor de toeristisch-recreatieve sector een handig stappenplan ontwikkeld dat door NRIT Media is uitgegeven.

Op het Toerisme- en Vrijetijdscongres 2016 geeft Herman Lier een workshop waar hij de werking van het model toelicht aan de hand van een praktijkcase.


In de workshop die wordt gegeven door NHTV-docent en NRIT-auteur Herman Lier wordt gekeken naar de toepassingsmogelijkheden van het Business Model Canvas. Dit model biedt de gebruiker inzicht in de wijze waarop middelen en activiteiten het best ingezet kunnen worden om voor een organisatie waarde te creëren.


Aan de hand van een praktisch voorbeeld Het Wellness Paviljoen Cadzand wordt tevens de kracht van jong professionals aangetoond. HBO-studenten kunnen, mits voldaan wordt aan randvoorwaarden, uitstekend ingezet worden voor innovatie in het businessmodel en het hieruit voortvloeiende verdienmodel. Na een inhoudelijke PowerPoint presentatie gaan de deelnemers zelf aan de slag met het Business Model Canvas.


Ook meedoen met deze workshop? Schrijf dan in voor het Toerisme- en Vrijetijdscongres 2016 op donderdag 9 juni in Vlissingen. Meer lezen over het boek Nieuwe Business Modellen voor de toeristisch-recreatieve sector? Lees dan hier het interview met Herman Lier en mede-auteur Peter van Wijngaarden die zijn Guest Experience Model toelicht.

Link: http://hettoerismeenvrijetijdscongres.nl/index.html
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: ondernemen, modellen, businessmodellen, alexander osterwalder, klantbeleving

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...