Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-05-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Keukenhof trekt weer meer dan miljoen bezoekers

Keukenhof trekt weer meer dan miljoen bezoekers
De Keukenhof sluit het seizoen 2016 af met 1,1 miljoen bezoekers. Zij waardeerden de bloemententoonstelling met een 8,9. Daarmee is de waardering weer terug op het niveau van 2014 na een minder 2015 met een 8,7.

Het lentepark is tevreden over dit resultaat. "2016 is het derde jaar achtereen dat Keukenhof meer dan 1 miljoen bezoekers trok. Het prachtige, koele voorjaar zorgde voor 8 weken volle bloei", stelt het park in een persbericht.

Meer jongeren
Het stijgende bezoekersaantal van Keukenhof is onder andere het gevolg van meer jongere bezoekers. Zij beleven Keukenhof steeds meer als een trendy park voor een leuke dag uit tussen de bloemen.

Meer bezoekers uit Frankrijk en Amerika
Bezoekers kwamen uit meer dan 100 landen. Vooral het bezoek uit Frankrijk en Amerika nam toe. Opkomende markten blijven China en Zuidoost Azië.

200.000 bezoekers met openbaar vervoer
Ondanks het grote aantal bezoekers verliep de verkeersstroom rondom Keukenhof dit seizoen goed. In 2016 heeft Keukenhof samen met haar partner Arriva meer dan 200.000 bezoekers met het Openbaar Vervoer laten reizen.

Thema 2017
Het Keukenhof thema voor 2017 is Dutch Design en sluit daarmee aan op het themajaar van NBTC. Keukenhof verwacht met Dutch Design inspirerende evenementen toe te voegen aan het bloemenpark, samen met nieuwe partners.
Trefwoorden: attracties, evenementen

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.