Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-05-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Secret Escapes in één jaar tijd 750.000 Nederlandse leden

Secret Escapes in één jaar tijd 750.000 Nederlandse leden

De bijzondere en indringende reclamecampagne heeft zeker een grote rol gespeeld bij de spectaculaire groei van reisaanbieder Secret Escapes. Deze luxe members-only reisaanbieder is pas één jaar actief op de Nederlandse markt en heeft al 750.000 leden. Best bijzonder in een tijd waar het algemene gevoel is dat mensen zich niet meer willen binden. De leegloop in bijvoorbeeld de kerk, bij sportverenigingen, politieke partijen of muziekverenigingen illustreren deze stelling. Maar op basis van de casus Secret Escapes kun je deze stelling in zijn algemeenheid wel naar de prullenbak verwijzen. Nederlanders willen dus best ergens lid van worden als je maar het juiste aanbod doet. En ja, dat het lidmaatschap gratis is met exclusieve aanbiedingen, trekt ons Nederlanders natuurlijk extra snel over de streep. Een no strings attached lidmaatschap werkt blijkbaar.


Secret Escapes biedt haar leden exclusieve korting op de beste en meest luxe hotels wereldwijd. Inmiddels telt het online reisplatform 750.000 Nederlandse leden en zijn er 2.500 reisaanbiedingen gepromoot. Wereldwijd heeft de organisatie meer dan 28 miljoen leden en heeft al meer dan 3,6 miljoen hotelovernachtingen verkocht. Uit intern onderzoek is gebleken dat de Nederlandse leden veelal voor stedentrips naar Berlijn en New York kiezen. Secret Escapes verwacht verder te groeien naar 1,5 miljoen leden eind 2016. Kracht van Secret Escapes is - net als bijvoorbeeld Travel Bird - het compacte aanbod dat maar een beperkte tijd op de site staat. De uitbreiding van het bedrijf wordt medegefinancierd met een investering van 60 miljoen dollar van Google Ventures en Octopus Ventures.


Eén jaar members-only korting

Secret Escapes biedt haar Nederlandse leden sinds het voorjaar van 2015 exclusieve kortingen op hotels en reizen via www.secretescapes.nl. Lid worden kost niets en is laagdrempelig op basis van uitsluitend een e-mailadres. Van een romantisch boetiekhotel in eigen land tot tropisch genieten in een heerlijk wellnessresort ver weg: de reisexperts van Secret Escapes selecteren wekelijks de scherpste online hoteldeals op basis van de beste prijsgarantie inclusief leuke extra’s zoals upgrades en spabehandelingen voor een op en top vakantiegevoel. Elke week worden deze luxe deals via een nieuwsbrief aan de leden gepresenteerd.


2.500 reisaanbiedingen

Het afgelopen jaar bood Secret Escapes haar Nederlandse leden totaal al 2.500 reisaanbiedingen aan. Stedentrips naar Berlijn en New York waren het meest in trek. Zowel in eigen land als in buurland België bezoeken Nederlanders graag een stad. Grote Duitse steden naast Berlijn zoals Düsseldorf en Frankfurt zijn eveneens populair. Naast citytrips zag Secret Escapes dat Nederlanders ook graag kiezen voor luxe wellnesshotels. Gaan we verder weg? Dan gaat de reis vaak naar Italië of Thailand.

Trefwoorden: reisbranche, touroperators, aanbiedingen, exclusieve vakanties

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
05/06/25
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
05/06/25
Wereldwijde luchtvaart in 2025: herstel, groei en nieuwe uitdagingen
Volgens de nieuwste Global Outlook van IATA (juni 2025) zijn de vooruitzichten voor het passagiersvervoer door de lucht positief, maar niet zonder uitdagingen. Terwijl de vraag naar vliegreizen wereldwijd toeneemt, worstelt de sector met capaciteitsbeperkingen, veranderend reizigersgedrag en de noodzaak tot verduurzaming.
05/06/25
European Running Championships 2029 in Utrecht
Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.

||| Agenda |||

10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...