Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-05-2016
Auteur: Marc Gerlings

Leeuwarden Culturele Hoofdstad vindt grote sponsor

Leeuwarden Culturele Hoofdstad vindt grote sponsor

Leeuwarden-Fryslân 2018 heeft er officieel een partner van formaat bij. Op het hoofdkantoor in Amersfoort is op 12 mei formeel de sponsorovereenkomst met Royal HaskoningDHV ondertekend. Dat gebeurde in aanwezigheid van de Leeuwarder burgemeester Ferd Crone en de directie van de beide partners.


Royal HaskoningDHV is al geruime tijd betrokken bij het programma van Culturele Hoofdstad van Europa 2018. Vanaf het moment dat de titel in september 2013 werd toegekend stelde het internationaal opererende advies- en ingenieursbureau haar deskundige kennis beschikbaar.


Royal HaskoningDHV is specialist op het gebied van project-management: een eigenschap die binnen tal van (grootschalige) evenementen van Leeuwarden-Fryslân 2018 van pas komt. Burgemeester Crone spreekt van een vruchtbare coöperatie: "De afgelopen jaren is gebleken dat Royal HaskoningDHV een enorme schat aan ervaring en kunde meebrengt. Als voorbeeld noem ik de betrokkenheid binnen het project 11Fountains.”



11Fountains
Het project 11Fountains bouwt op voort op de grote traditie van de Elfstedentocht door deze te verbinden aan elf door gerenommeerde internationale kunstenaars ontworpen fonteinen, één voor iedere stad. De elf fonteinen worden stuk voor stuk monumenten die iets vertellen over de plek waar ze staan, over de geschiedenis van de stad en over de mensen die er wonen en ooit gewoond hebben. Als hedendaagse kunstwerken getuigen ze ook van de snel veranderende wereld waarin wij leven, van sociale verschuivingen, technologische vernieuwingen en klimatologische omwentelingen. De elf fonteinen slaan een brug tussen de complexe globale wereld van nu en de geschiedenis van een plaats en een bevolking. Ze symboliseren het belang voor de 21eeeuw van het begripIepen Mienskip (‘Open gemeenschap’), het thema van Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa 2018.




Zakelijk directeur John Bonnema zette in Amersfoort de thematiek van Culturele Hoofdstad van Europa 2018 uiteen. Anton van der Sanden, directeur Transport & Planning binnen Royal HaskoningDHV, kijkt uit naar de verdere samenwerking en de evenementen in 2018: "Inhoudelijk is sprake van een uitstekend programma dat internationaal aanspreekt. Samen met Leeuwarden-Fryslân 2018 zetten we ons in om ook na 2018 de deuren open te houden voor Europa en de rest van de wereld.”

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH




    ||| Nieuws |||

    06/08/25
    Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
    In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
    06/08/25
    Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
    Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
    05/08/25
    Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
    Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
    05/08/25
    Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
    Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
    05/08/25
    CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
    CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
    05/08/25
    Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
    Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
    05/08/25
    Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
    In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
    05/08/25
    Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
    Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

    ||| Agenda |||

    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    03/09/25 t/m 07-09-25
    03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
    In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
    11/09/25
    11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
    Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
    01/10/25
    01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
    Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...