Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-04-2016

Site VVV Texel trekt veel nieuwe eilandbezoekers

Site VVV Texel trekt veel nieuwe eilandbezoekers
De website van de VVV Texel trekt veel nieuwe bezoekers. Dat blijkt uit een enquête die de VVV hield onder websitebezoekers naar aanleiding van een nieuwe site. Maar liefst 72% bezocht voor het eerst het eiland. De nieuwe site is zowel gericht op het inspireren van nieuwe gasten als genereren van boekingen. 


De lancering van de vernieuwde website was voor de VVV een mooie gelegenheid om bezoekers van www.texel.net te vragen naar hun Texelervaringen en hun band met het eiland. Maar liefst 72% van de respondenten gaf aan dat zij de eerste uit hun familie zijn die het eiland bezoeken. 20% kwam al met z’n ouders op Texel, van 6% waren opa en oma de eerste Texelbezoekers en van 2% de overgrootouders.


Gevoel dat je echt weg bent

Gevraagd naar de Texel-ervaring die het langst blijft hangen bij terugkomst, noemde 25% van de ondervraagden ‘het gevoel dat je echt weg bent’ - een resultaat dat goed past bij de campagne ‘Echt Weg’ waarmee de VVV het eiland al geruime tijd afficheert. 20% van de respondenten roemde ‘de ontspannen sfeer op het eiland’, gevolgd door ‘de mooie stranden’ (17%), ‘de mooie natuur’ (16%) en ‘de frisse lucht’ (11%). Slecht weer tijdens het Texelbezoek maakt nauwelijks indruk; slechts 4 respondenten (nog geen 1%) gaf aan dat dat hen het langst was bijgebleven.


1,7 miljoen bezoekers

De drukbezochte website van de VVV richt zich sterk op nieuwe bezoekers. Voordat zij hun eerste voet op Texelse bodem zetten, hebben de meesten al een digitale reis naar het eiland gemaakt. In 2015 bekeken meer dan 1,7 miljoen mensen ruim 21 miljoen pagina’s op texel.net, de website waarmee de VVV het eiland onder de aandacht brengt in Nederland en Duitsland. Al deze bezoekers bij elkaar maakten meer dan 20.000 boekingen voor accommodaties en evenementen op het eiland.


Nieuw design

Na tien jaar in gebruik te zijn geweest, vond VVV-directeur De Waal het tijd voor een grondige renovatie van de site. Met een nieuwe huisstijl en meer ruimte voor foto’s, verhalen en video’s van bezoekers en Texelaars kreeg texel.net een frisse, nieuwe ‘voorkant’ met meer dynamiek. Daarnaast werd de website voorzien van ‘responsive design’ waarmee het beeld zich afhankelijk van het apparaat en de schermgrootte van bezoekers direct aanpast. Teksten, formulieren, video’s en afbeeldingen kunnen op alle soorten pc’s, tablets en smartphones worden bekeken zonder in te zoomen of te schuiven. Zo ontstaat voor iedereen de optimale gebruikservaring.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv, waddeneilanden, waddengebied, kustgebieden

CELTH



||| Nieuws |||

18/07/25
Koelere bestemmingen populair bij last-minute zomervakanties
Nederlandse vakantiegangers die deze zomer nog snel een reis boeken, kiezen opvallend vaak voor koelere bestemmingen. Uit recente boekingsdata van reisorganisatie Riksja Travel blijkt dat 15% van de last-minuteaanvragen gericht is op landen als IJsland, Noorwegen, Schotland, Canada en de Azoren.
17/07/25
easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
10/07/25
Exclusief voor leden
Europeanen willen sneller en beter spoorvervoer
Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten