Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-04-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Gelderland lanceert nieuwe imagocampagne

Gelderland lanceert nieuwe imagocampagne
Gelderland gaat in een nieuwe imagocampagne telkens één Gelders icoon in de spotlight zetten. Deze campagne heeft als naam De Gelderse streken – wat een verhaal meegekregen en borduurt hiermee verder op de succesvolle campagne Gelderse streken. Achtereenvolgens komen Romeinen, Kastelen, Hanzesteden, Tweede Wereldoorlog en de Veluwe aan de beurt.

De nieuwe imagocampagne wordt geïnitieerd door het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN), het Nederlands Openluchtmuseum en Erfgoed Gelderland. Die campagne geeft aan de ene kant een beeld van de historie maar zet tegelijkertijd ook aan om van het toeristisch product anno nu te genieten. Zo wordt het cultuurhistorisch erfgoed verbonden met activiteiten van toeristische bedrijven en evenementenorganisatoren.

1e campagne: Romeinen in de Gelderse streken
Hanneline Oosting, adjunct directeur van RBT KAN: "Tweeduizend jaar geleden bouwden de Romeinen hier de stad Noviomagum, het huidige Nijmegen. Nijmegen werd dankzij zijn gunstige ligging een uitvalsbasis voor de Romeinse legers die nog verder naar het noorden wilden oprukken. Bij Ermelo zijn restanten van een marskamp gevonden en het beeld op de Ermelose heide herinnert aan die tocht. Je kunt daar nu in de voetsporen treden van de Romeinen en de speciale marskamp wandelroute lopen! Onderweg geniet je van het mooie landschap. De wandeltocht is een mooie training voor een van de vele wandeltochten die deze tijd in de Gelderse streken worden gehouden. Vaak geënt op de rijke historie van stad en streek. Doe mee en geniet!”.



Posters, flyers, evenementen en online advertenties
VVV’s en toeristische accommodaties hebben eind maart een poster plus een flinke hoeveelheid flyers, inclusief evenementen in het teken van ‘Romeinen’ gekregen die de toerist op het erfgoed van de Romeinen attenderen. RBT KAN heeft ook een scala aan online advertenties en presentaties rondom dit thema gebouwd die vanaf vandaag worden geplaatst. Niet alleen voor de Nederlandse consument maar ook voor de Duitser en de Vlaming. Opdat dit icoon van de Gelderse geschiedenis duidelijk op het netvlies van het publiek wordt gezet. Bovendien is zorgvuldig gelet op aansluiting bij andere reeds jaren lopende marketingcampagnes voor het Gelderse toeristisch product.

Nog meer iconen
Begin mei is de volgende icoon aan de beurt. Dan zullen de activiteiten worden gericht op het thema ´Kastelen´. Hanneline Oosting: "Ook bij de volgende icoon zullen we het publiek weer attenderen op de bijzondere combinaties van genieten van een historische locatie met moderne toepassingen waarin van dit erfgoed kan worden genoten. Denk aan overnachtingen in kasteeltorens, layar-wandelingen en fietstochten over landgoederen of kasteelfairs. Wij zijn ervan overtuigd, dat het publiek ook dit historisch erfgoed met enthousiasme zal omarmen.”

Ondersteuning
De uitvoering van de imagocampagne gebeurt dankzij ondersteuning van de Provincie Gelderland. RBT KAN, Nederlands Openluchtmuseum en Erfgoed Gelderland hebben met elkaar de kaders ervoor uitgezet.

Link: http://mijngelderland.nl/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, gelderland, imago

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...