Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

Hans van de Velde wordt Directeur Tour Operator bij TUI Frankrijk

Hans van de Velde wordt Directeur Tour Operator bij TUI Frankrijk

Hans van de Velde, nu nog Managing Director TUIfly Nederland, wordt Directeur Tour Operator bij TUI Frankrijk. Günther Hofman zal naast zijn huidige positie van Managing Director Jetairfly België, TUIfly Nederland aansturen.

De al bestaande samenwerking van deze twee luchtvaartmaatschappijen binnen TUI Group wordt hiermee nog verder ingevuld. Daarnaast wordt Michiel Meijer per 18 april verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie van TUIfly als Directeur Operations/ Accountable Manager


Rebranding bij TUI Frankrijk
In zijn nieuwe rol zal Van de Velde invulling gaan geven aan de groeiambities van TUI Frankrijk en de internationale strategie van TUI Group. In lijn met deze strategie, en in navolging van TUI Nederland, zal in Frankrijk dit jaar een rebranding plaatsvinden. De Franse touroperatormerken Marmara en Nouvelles Frontieres worden samengesmeed tot één merk: TUI France.


Hans van de Velde startte zijn carrière bij TUI Nederland 13 jaar geleden als Hoofd van het Contact Center. In 2006 maakte hij de overstap van de touroperator naar de airline als Manager Planning en Logistics. In 2013 werd Van de Velde benoemd tot Managing Director van Arkefly, het huidige TUIfly, en sinds 2013 is hij daarnaast lid van de TUI Benelux Board. Hij zal deze positie blijven bekleden tot 15 april aanstaande.


Günther Hofman, Managing Director van Jetairfly in België sinds 2003, wordt per 15 april ook verantwoordelijk voor TUIfly Nederland. Hofman zal de samenwerking van TUIfly en Jetairfly verder vorm gaan geven; de gezamenlijke schaalgrootte zal optimaal worden benut, meldt TUI.

Trefwoorden: touroperating, rebranding, marketing, reorganisatie

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...