Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

Tourist Informtation Delft toch weer een VVV

Tourist Informtation Delft toch weer een VVV

Delft had de afgelopen 15 jaar een zelfstandig informatiepunt met toeristische informatie. Dat is per 6 april officieel veranderd, Delft heeft weer de VVV-formule. Ferrie Förster, wethouder van Economie, Cultuur en Ruimtelijke Ordening en Kees van Wijk, directeur VVV Nederland, heropenden vandaag het ‘nieuwe’ VVV-toeristeninformatiepunt van Delft Marketing. Het veranderde informatiepunt heeft ook een primeur op de gevel.


De reden om aan te sluiten bij de VVV is volgens Evelien van der Kruit, directeur Delft Marketing, dat Delft en de VVV elkaar versterken. "De VVV is het bekendste en best gewaardeerde toeristische merk van Nederland. De VVV staat voor deskundige en onafhankelijke informatieverstrekking en dat is precies wat wij doen en dit willen wij – in deze tijd van commercialisering – benadrukken.


Ontwikkeling VVV past bij Delft
Daarbij heeft de VVV de afgelopen jaren een ontwikkeling doorgemaakt die goed bij Delft past. De moderne VVV is niet meer alleen informatieverstrekker maar staat nu ook voor gastvrijheid. Het is vanuit de VVV niet meer alleen de weg wijzen maar ook: "Fijn dat u er bent. Hoe kunnen wij het u zo goed mogelijk naar de zin maken en u verleiden hier langer te blijven?” En dit sluit volledig aan op de visie van de stad Delft, meldt VVV Nederland.


Directeur VVV Nederland, Kees van Wijk: "Het merk VVV zorgt voor aantoonbaar meer bestedingen in de plaatselijke vrijetijdseconomie en zal zeker ook van waarde zijn voor de prachtige stad Delft. Bijvoorbeeld door de bezoekers van de Vermeer-tentoonstelling tot andere vrijetijdsactiviteiten in Delft te verleiden.”


De VVV-locatie blijft – net zoals nu – 363 dagen per jaar open om toeristen en bezoekers te verwelkomen en te informeren over musea, bezienswaardigheden, vervoer, hotels, restaurants. Verder kunnen bezoekers en toeristen er terecht voor souvenirs, de viertalige ‘Welkom in Delft’-brochure, kortingskaarten, arrangementen, dagkaarten voor de tram, wandel- en fietsroutes en de VVV-cadeaubon. Nieuw in het assortiment is de VVV Dinercheque, de VVV Lekkerweg Cadeaukaart en de VVV Giftcard.


Chinees op de gevel

Het VVV-informatiepunt blijft gehuisvest aan de Kerkstraat 3, links van de Nieuwe Kerk. Door de nieuwe VVV-bebording is het pand aan de Kerkstraat van afstand goed herkenbaar. Ook voor de Chinese toerist; Delft is de eerste VVV-locatie in Nederland waar ‘Toeristen Info’ in het Chinees op het pand staat.



Trefwoorden: VVV, Delft, marketing, gastvrijheid

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...