Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nederlandse bezienswaardigheden op Postcrossing-postzegels

Nederlandse bezienswaardigheden op Postcrossing-postzegels
PostNL heeft tien Nederlandse bezienswaardigheden op postzegels afgebeeld. Het is de bedoeling dat deze vooral op zogenaamde postcross-kaarten wordt geplakt en daarmee internationaal worden verspreid.


Met 36.000 fanatieke fans loopt Nederland voorop in de wereld van Postcrossing. Postcrossing is een internationaal netwerk waarbij mensen elkaar willekeurig over de hele wereld ansichtkaarten sturen met daarop iets van zichzelf, hun woonplaats of land. Reden voor PostNL om een kleurrijk Postcrossing-postzegelvel uit te brengen met bekende Nederlandse bezienswaardigheden.


10 bezienswaardigheden

De tien afgebeelde bezienswaardigheden zijn de Deltawerken, de Waddeneilanden, de Hoge Veluwe, het Binnenhof, de kaasmarkt van Alkmaar, de bollenvelden, Giethoorn, Marken, de Zaanse Schans en de Nachtwacht. Met dit postzegelvel ondersteunt PostNL het ruim tien jaar geleden gestarte initiatief Postcrossing.


Internationaal netwerk voor liefhebbers van ansichtkaarten

Nederlandse postcrossers hebben ruim drie miljoen ansichtkaarten verstuurd. Postcrossers registreren op postcrossing.com de ontvangst van een ansichtkaart en krijgen daarvoor in de plaats het adres van een andere postcrosser. Zo ontvangt en verstuurt iedere postcrosser evenveel ansichtkaarten.


Op bezoek bij postcrossers in andere landen

Elke postcrosser heeft zijn eigen drijfveren om deel te nemen. Andrea van den Broek (40) verstuurde tot op heden 1.159 postcross-kaarten. "Ik heb nu uit 236 landen en niet-onafhankelijke of officieel erkende gebieden een kaartje ontvangen. Het wachten is nog op een kaartje uit het Centraal-Afrikaanse Gebied en Republiek Congo.” Leonie van den Engel (34 jaar en 645 postcross-kaarten) bouwt vooral nieuwe internationale vriendschappen op. "De laatste jaren zijn postcross-vrienden uit onder andere Zuid-Afrika, Singapore en Amerika bij mij in Nederland op bezoek geweest. Zelf bezocht ik een aantal Europese postcross-vrienden.”


Verkrijgbaarheid postzegels

Op de tien verschillende postzegels over Postcrossing staat Internationaal 1, geschikt voor post tot 20 gram met een internationale bestemming. Het postzegelvel is te koop bij winkels van Bruna en via collectclub.nl. De geldigheidstermijn van de postzegels is onbepaald. De postzegels zijn ontworpen door zelfstandig ontwerper Reinier Hamel (onder de naam Sin).

Link: http://www.postnl.nl/over-postnl/pers-nieuws/nieuws/2016/maart/nederlandse-bezienswaardigheden-op-postcrossing-postzegels.html
Topics:Marketing

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...