Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-03-2016
Auteur: Marc Gerlings

Walibi Lost Gravity heeft een heftige eerste drop

Bekijk de video van de opening

Walibi Lost Gravity heeft een heftige eerste drop

Komt daar de naam vandaan? De achtbaan Lost Gravity in attractiepark Walibi is open. Natuurlijk heeft deze ride stevige bochten maar de eerste gasten kwamen niet meer bij van die eerste drop.

De nieuwe achtbaan Lost Gravity is gister geopend. De massaal aanwezige gasten werden getrakteerd op een bijzondere openingsshow waar ook Mr. Polska onderdeel van uitmaakte. Met zijn speciaal voor Lost Gravity uitgebrachte single Move Up (Lost Gravity) gaf hij het startschot.


"Die eerste drop, die is echt zo waanzinnig! Maar daarna… niet normaal wat een verrassende bochten die baan heeft”, aldus een van de bezoekers.


Mascha van Till, directeur Walibi Holland: "Ik ben dit seizoen letterlijk ingevlogen. Na jaren voorbereiden is het een eer om al die reacties op Lost Gravity te horen en te zien. We gaan dit seizoen weer voor een ultieme beleving van de gast in het hele park. De eerste reacties op onze spiksplinternieuwe achtbaan Lost Gravity geven ons hier nog meer energie voor.”


Komeet in Walibi
Na maanden van speculeren vielen vandaag voor veel fans alle puzzelstukjes op hun plek. Wanneer je het gebied rondom Lost Gravity betreedt, waan je jezelf in een hele aparte wereld waar niets meer is wat het lijkt. Door de inslag van een komeet is de zwaartekracht verstoord, onder is boven en boven is onder. Daar komt de naam echt uit voort. Dit is op bijzondere wijze zichtbaar gemaakt in het gebied rondom de achtbaan door stoelen die als het ware op het plafond staan en liftschachten die totaal de verkeerde kant op lijken te gaan.

De opening



Marketing
WalibiHolland heeft de afgelopen maanden niet stil gezeten. Onder andere op het Snapchatkanaal Walisnaps werden met korte filmpjes hints en aanwijzingen gegeven over hoe de baan er uit zou komen te zien en waarom jongeren aankomend seizoen naarWalibiHolland moeten komen. Voor de geïnteresseerden heeftWalibiHolland een chronologisch filmpje over deze campagne online gezet.


WalibiHolland is dit seizoen tot 30 oktober open. Naast Lost Gravity staan er weer verschillende festivals gepland die een bezoek aan het attractiepark een extra dimensie geven. In de zomermaanden staan onder andere Out of Control en het zomerfestival Summer Vibez op het programma. In oktober vindt het Halloween Fright Nights weer plaats.
Trefwoorden: attractie, achtbaan, Walibi

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...