Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-03-2016

VVV Texel gaat op zoek naar nieuwe directeur.

VVV Texel gaat op zoek naar nieuwe directeur.
Wouter de Waal, sinds 2007 directeur van de VVV Texel zal, in goed overleg met de Raad van Toezicht, de organisatie per 1 oktober a.s. verlaten.


"Wouter de Waal heeft VVV Texel succesvol geloodst naar een nieuw tijdperk en laat een stabiele en financieel gezonde organisatie achter”, aldus Hans Schraders, voorzitter van de Raad van Toezicht. De afgelopen 9 jaar kenmerken zich door goede contacten met de achterban, vernieuwing, creativiteit en een zeer sterke focus op online media. Ondanks toegenomen concurrentie is het aantal boekingen jaarlijks vrijwel altijd gestegen. Sinds zijn aantreden is intensief samengewerkt met TESO, TOP en Gemeente Texel, wat geresulteerd heeft in een dynamische en meer anticiperende organisatie. Meer weten over de aanpak van Wouter de Waal op Texel? Lees dan het interview dat hij vorig jaar gaf aan NRIT Media.


De Waal stapt zelf op en gaat als zelfstandig adviseur verder

"Het is nu tijd om verder te kijken. Ik ben heel trots op wat we de afgelopen 9 jaar hebben bereikt. We hebben weer een sterke positie op het eiland en onze inzet op boekingen is sterk vergroot. Mede daardoor hebben we heel veel reclame voor Texel kunnen maken” aldus Wouter de Waal. "Banen als deze zijn niet voor de eeuwigheid en er zijn nog veel andere zaken die ik wil oppakken”. De Waal zal zich als zelfstandig adviseur en projectleider binnen de recreatiesector vestigen met een focus op (destinatie) marketing, gebiedsontwikkeling, beleid en communicatie.


VVV Texel is klaar voor de toekomst

Recent is de lange termijn visie tot 2020 in nauw overleg met TESO, TOP en gemeente Texel ontwikkeld, de contracten voor de komende drie jaar met de partners zijn ondertekend en de geheel vernieuwde website is zo goed als online. Ook organisatorisch is VVV Texel, met de aanstelling van een Content Manager en een E-commerce Manager, klaar voor de toekomst.


Intensiveren multimediale aanpak

Het vertrek van Wouter valt samen met de intensivering van de multimediale aanpak. Deze is nodig om de huidige positie verder uit te bouwen. Online- en social media blijven daarbij een cruciaal punt van aandacht. Ook zal de organisatie zich de komende jaren richten op het intensiveren van de commerciële aanpak. Daarnaast wordt de focus op informatie, communicatie en persoonlijk contact waar mogelijk geoptimaliseerd.


Topics:Marketing
Trefwoorden: vvv, waddengebied, noord-holland, kustgebieden, texel

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...