Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-03-2016

NBTC, Schiphol en Jet Airways samen in Hollandpromotie in India

NBTC, Schiphol en Jet Airways samen in Hollandpromotie in India
Vanaf eind maart biedt de Indiase luchtvaartmaatschappij Jet Airways dagelijkse (retour)vluchten van Delhi en Mumbai naar Amsterdam Airport Schiphol. Hiermee komt Nederland een stuk dichterbij voor de miljoenen Indiase reizigers, en wordt de aanwezigheid van Nederland versterkt op deze snel groeiende en naar buiten gerichte reismarkt.


Op 27 maart 2016 vindt de eerste Jet Airways-vlucht naar Schiphol plaats. Vanaf die datum zal de Indiase maatschappij op deze verbinding een Airbus A330-300 inzetten, met 34 plekken in de Premier Class en 259 in Economy Class.


Gezamenlijke marktbewerking

Jet Airways, Amsterdam Airport Schiphol en NBTC Holland Marketing hebben gezamenlijk geïnvesteerd in een samenwerking voor 2016, gericht op het vergroten van de Indiase vraag naar reizen naar Nederland en om Nederland op de toeristische kaart te zetten in India. Centraal in de strategische activiteiten staat de bewerking van de reisindustrie, pers en consumenten, onder andere met 400 destination-branded radio cabs (een populair type taxi), in Mumbai en Delhi.


De heren Alphonsus Stoelinga, de Nederlandse ambassadeur in India, Jos Vranken, Algemeen Directeur van NBTC, Wilco Sweijen, Director Aviation Marketing Amsterdam Airport Schiphol, en Guarang Shetty, Senior VP en Commercial whole-time Director van Jet Airways waren aanwezig bij de openingsceremonie van de campagne op 21 maart in Delhi.


Verbinding met de wereld

Wilco Sweijen van Amsterdam Airport Schiphol is blij met deze samenwerking: "Met oog op ons 100-jarig jubileum is dit een fantastisch cadeau voor Schiphol. Het is een grote eer dat Jet Airways onze luchthaven gekozen heeft. Schiphol wenst Nederland zo goed mogelijk met de rest van de wereld te verbinden, en de samenwerking met Jet Airways brengt ons een stap dichterbij dat doel.”


Enorm potentieel Indiase markt

Jos Vranken van NBTC: "Met deze nieuwe directe vluchten van Jet Airways hebben we er alle vertrouwen in dat Nederland zal kunnen profiteren van het enorme potentieel van de Indiase markt, zodat we in 2020 de 16 miljoen aan wereldwijde bezoekers bereiken. Met de compacte aard van ons land en het hoge volume aan bezoekersattracties en -activiteiten lijkt Nederland op één grote metropool, en wij positioneren Nederland dan ook als ‘HollandCity’. Dit geeft Indiase bezoekers het hele jaar door redenen om naar Nederland te reizen, of hun passie nu in cultuur, winkelen, fietsen of gewoon in het genieten van de miljoenen tulpen ligt.” NBTC verwacht dit jaar zo’n 150.000 Indiase toeristen en zakelijke bezoekers in Nederland.

Trefwoorden: inkomend toerisme, india, samenwerking, luchtvaart

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
09/07/25
Mag je dat souvenir meenemen?
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.
08/07/25
Exclusief voor leden
Slagharen lanceert voordelig Familieticket
Attractie- & Vakantiepark Slagharen introduceert een nieuw Familieticket, speciaal ontworpen voor gezinnen die samen een dag vol avontuur willen beleven. Het ticket biedt toegang voor vier personen tegen een vast, aantrekkelijk tarief en is vanaf deze week verkrijgbaar via de website van het park.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.