Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-03-2016
Auteur: Marc Gerlings

Opening HISWA aandacht voor campagne Welkom op het water

Opening HISWA aandacht voor campagne Welkom op het water
Geert Dijks, directeur watersportorganisatie HISWA, vroeg bij de opening van watersportbeurs HISWA Amsterdam Boat Show aandacht voor de ontwikkelingen in de watersport en de campagne Welkom op het water. De campagne is nog geen groot succes.

De campagne werd afgelopen jaar op 2 september 2015 tijdens de HISWA te Water geïntroduceerd. Dijks en zijn organisatie namen het initiatief. Nu is het vooral aan de bedrijven in de watersport om mee te doen.

Demografie verandert
De watersportsector moet inspelen op de maatschappelijke en demografische ontwikkelingen die momenteel plaatsvinden. Vergrijzing is een stevig probleem bij onder meer zeilboten. Het populaire sloepvaren maar ook de durfsporten op het water laten groei zien. Daardoor lijken er kansen voor een verandering van de watersport. Verschillende belangen moeten daardoor op en om het water met elkaar verder.



Watersport verandert
Om deze reden is de promotiecampagne ‘Welkom op het water’ in het leven geroepen. Met deze campagne wil de watersportsector de komende jaren nieuwe watersporters aantrekken. Onderzoek laat zien dat er kansen zijn voor groei voor zowel traditionele als nieuwe vormen van watersport, meent de HISWA.

Groter draagvlak voor campagne
Geert Dijks, directeur van HISWA Vereniging vertelde over deze campagne en over de samenwerking van 900 HISWA-watersportbedrijven om de komende jaren een groei te creëren. HISWA Amsterdam Boat Show is al partner van de campagne; het is de bedoeling dat meer organisaties aansluiten.

De campagne is een belangrijk onderdeel uit het nieuwe HISWA Strategische Plan 2015-2017. In de campagne ligt de nadruk op het enthousiasmeren van nieuwe watersporters. Bijvoorbeeld jongeren die al varen of gevaren hebben met ouders of grootouders en gezinnen die wel eens meevaren met anderen.De extra aandacht tijdens deze HISWA beurs lijkt nodig omdat de campagne nog niet door veel bedrijven gebruikt wordt. De Facebook pagina van de campagne telt op dit moment 524 likes. Het Twitter account heeft 173 volgers. (Webpagina over de campagne van de HISWA).

YouTube Welkom op het water

Trefwoorden: watersport, hiswa, campagne, welkom op het water, demografie, marketing

CELTH




||| Nieuws |||

14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...