Efteling op weg naar vijf miljoen bezoekers
Attractiepark de Efteling heeft vorig
jaar 4,68 miljoen bezoekers ontvangen. Dat is een toename van 6,4%
ten opzichte van vorig jaar toen het park 4,40 miljoen bezoekers
mocht verwelkomen. Volgens het park is de groeiende populariteit
vooral te danken aan de nieuwe attractie Baron1898, het succes van
het eigen vakantiepark EftelingBosrijk en de lange en warme zomer. Dat meldt het bedrijf via
Twitter. De Efteling krijgt volgens Looopings extra veel bezoekers
uit België, Duitsland, Frankrijk en Engeland. Uit die landen kon het
park 10% meer bezoekers noteren.
Voor de Efteling was het sowieso een
mooie week omdat de eerste paal werd geslagen van de nieuwe attractie
Symbolica. Deze darkride moet in de zomer van 2017 open gaan.
Symbolica wordt een overdekte attractie voor de hele familie,
zoalsde bekende attracties als Droomvlucht, Fata Morgana en Carnaval
Festival. Centraal in de rit in Symbolica staat de wisselwerking
tussen werkelijkheid, droom en fantasie.
De nieuwe attractie maakt deel uit van
het 65-jarig jubileum van de Efteling en komt middenin het park te
staan. De bouw kost 35 miljoen euro en is naast
pannenkoekenrestaurant Polles Keuken, het tweede en belangrijkste
onderdeel van het Rijk der Fantasie waarin in totaal 42 miljoen euro
wordt geïnvesteerd. Verder inverteert het Brabantse attractiepark in
een nieuwe verblijfsaccommodatie in het Loonsche Zand. Met deze
investeringen wil de Efteling groeien naar vijf miljoen bezoekers in
2020.
De Efteling is veruit de populairste dagattractie van Nederland zoals uit onderstaande tabel uit het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd blijkt. 
Trefwoorden: attractieparken, brabant, efteling
|
|
03/07/25
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
|
03/07/25
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
|
03/07/25
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
|
02/07/25
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
|
02/07/25
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
|
02/07/25
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
|
02/07/25
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
|
30/06/25
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
|