Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-02-2016

NHTV en Rooi Pannen zorgen voor betere doorstroom havisten

NHTV en Rooi Pannen zorgen voor betere doorstroom havisten
NHTV (HBO) en De Rooi Pannen (MBO) tekenen op vrijdag 4 maart een overeenkomst waarin ze hun samenwerking onderstrepen om mhbo-trajecten aan te bieden voor havisten.

Doorstroomtrajecten voor toerisme- en hotelonderwijs waren er al. Sinds kort is daar het traject Evenementen/Leisure aan toegevoegd. Zo worden havisten voor wie een directe stap naar het hbo nog te groot is beter voorbereid op de doorstroom. Het doel is zo de uitval van havisten in het hbo te verminderen. Een havist studeert in het mhbo-traject twee jaar aan De Rooi Pannen en drie jaar aan NHTV en kan op deze manier dus in vijf jaar een mbo- én een hbo-diploma halen.


"De havisten kunnen in het mhbo-traject eerst bij De Rooi Pannen veel praktijkervaring opdoen in een kleinschalige leeromgeving met de juiste begeleiding. Dit vormt een goede basis voor hun hbo-studie.”


Liset de Keijzer, De Rooi Pannen



"Ik sta nu stevig in mijn schoenen en kan de combinatie van diepgaande theorie met praktijk op hbo-niveau nu goed aan”, bevestigt mhbo-student Denise Slachter, "want ik heb op het mbo veel in de praktijk ervaren.”



"Deze samenwerking biedt voor de student de ideale tussenstap tussen de middelbare school en datgene dat het hbo van ze vraagt om succesvol te kunnen zijn. Ik denk dat dit voor veel havisten een prachtige en realistische route biedt naar een baan in onze sector."


Arend Hardorff, NHTV Academy for Leisure



De open dag van NHTV is op 12 maart a.s. bij de opleidingen Toerisme, Hotel en Leisure. De Rooi Pannen biedt informatiemiddagen/-avonden aan op 10 maart en 13 april.

Trefwoorden: onderwijs

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH




    ||| Nieuws |||

    13/08/25
    Exclusief voor leden
    Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
    ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
    13/08/25
    Exclusief voor leden
    Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
    Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
    13/08/25
    IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
    Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
    11/08/25
    Exclusief voor leden
    Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
    Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
    11/08/25
    Exclusief voor leden
    Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
    Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
    11/08/25
    Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
    Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
    11/08/25
    Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
    Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
    06/08/25
    Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
    In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

    ||| Agenda |||

    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    03/09/25 t/m 07-09-25
    03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
    In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
    11/09/25
    11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
    Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
    01/10/25
    01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
    Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...