Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-02-2016

Social mediabeleid SAIL Amsterdam 2015 wint internationale award

Social mediabeleid SAIL Amsterdam 2015 wint internationale award
VanderWolf Images / Shutterstock.com

Het social media beleid van SAIL Amsterdam 2015 is bekroond tot beste van Europa. Dat werd vorige week tijdens de Hospitality Sales and Marketing Association International- awards in Londen bekendgemaakt.


De HSMAI European Award is een jaarlijkse prijs voor toonaangevende bedrijven in hotel, event en reisindustrie. De jury was lovend over het grote bereik dat SAIL heeft gegenereerd, de nieuwe doelgroepen die daarmee zijn aangetrokken en de bijna 100% positieve stemming die op social media heeft geheerst.


Dank aan publiek

"Het is een mooie waardering voor al onze vrijwilligers die samen met ons eigen communicatieteam hebben meegewerkt om #SAIL2015 tot de grootste social media SAIL ooit te maken”, aldus Mitra van Raalten, directeur van Stichting SAIL Amsterdam. "Maar het succes is vooral te danken aan al die miljoenen bezoekers en fans die SAIL trending hebben gemaakt. Doordat zovelen via social media hun verhalen hebben gedeeld is #SAIL2015 groter geworden dan we ooit hadden durven dromen, groter dan alle andere events in Nederland in 2015.”


"Ook hier is de samenwerking met de hoofdsponsoren cruciaal geweest”, vervolgt Erwin van Lambaart, directeur van SAIL Event Partners. "Zij waren bereid met elkaar samen te werken en daarmee de social media content niet alleen te vergroten maar ook te verdiepen en aan te jagen. Daar zijn we de Staatsloterij, Delta Lloyd, TMG, ING, Gemeente Amsterdam en in het bijzonder KPN met de social media boot heel dankbaar voor. Het is een mooie erkenning voor ons communicatieteam die met de ploeg vrijwilligers er alles aan hebben gedaan #SAIL2015 op een relevante manier trending te maken. Ook bedanken we Twitter Nederland dat ons tijdens het evenement met raad en daad heeft bijgestaan. Op deze manier hebben we SAIL écht kunnen verjongen en klaar kunnen stomen voor de toekomst!”

Trefwoorden: evenementen, nautische evenementen

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...