Geplaatst op: 08-02-2016

Corendon sterker op Europa gericht met toevoeging Sicilie

Corendon sterker op Europa gericht met toevoeging Sicilie
Corendon lijkt een inhaalslag te maken in Europa. Komende zomer kunnen vakantiegangers met deze touroperator naar het Italiaanse eiland Sicilië. In eerste instantie met de bekende all inclusive aanbiedingen. De touroperator ziet meer kansen omdat het eiland veel cultuur biedt en wil daar dit jaar nog op inspelen.

Het Italiaanse eiland biedt een mix van zon- en zeevakantie met een grote dosis cultuur. Corendon heeft verschillende hotels geselecteerd in de badplaats Lido di Noto. Deze typisch Siciliaanse badplaats ligt op circa 5 kilometer van de stad Noto, een van de belangrijkste baroksteden van Italië en sinds 2002 op de UNESCO Werelderfgoedlijst. Corendon introduceert deze nieuwe bestemming met superscherp geprijsde hotels.

Een paar voorbeelden van pakketreizen:
Het 3 sterren All Inclusive hotel President Sea Palace al vanaf € 399,- per persoon.
Het 3-sterrenhotel Club Eloro op basis van volpension+ vanaf € 449,- per persoon.

Sprong naar cultuurreizen
Het aanbod wordt binnenkort verder uitgebreid met accommodaties in de badplaatsen Taormina en Giardini di Naxos. "Aangezien Sicilië zich perfect leent voor cultuurvakanties kunnen op korte termijn ook rondreizen en fly & drives bij Corendon geboekt worden”, meldt Corendon erbij.

Corendon Dutch Airlines
Corendon vliegt eenmaal per week, vanaf 9 mei tot 24 oktober 2016, op maandag naar de luchthaven van Catania. De vlucht wordt uitgevoerd met een Boeing 737-800 met 189 stoelen aan boord.


Trefwoorden: reisbranche, touroperators, bestemmingen

CELTH



||| Nieuws |||

02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
02/06/25
Horeca zoekt duurzame oplossingen voor personeelstekort
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vegan Food Tour zorgt voor verandering
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...