Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-02-2016

Binnenstad centraal bij Nationaal Congres Citymarketing

Binnenstad centraal bij Nationaal Congres Citymarketing
Maandag 6 juni 2016 vindt in het stadshuis van Arnhem de negende editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC). De herontwikkeling van de binnensteden staat centraal. De veranderingen zijn grootschalig, van het omvallen van de V&D tot en met het succes van de Markthal in Rotterdam. De citymarketeer is vaak een verbindende schakel in deze processen, meent de organisatie.

Binnenstad aanjager van citymarketing
De 9e editie van het NCC heeft als thema ‘Binnenstad aanjager van citymarketing’. Er gebeurt momenteel veel in binnensteden, heel veel. Na het vertrek van De Bijenkorf uit onder andere Arnhem en Enschede, hebben ook het faillissement van de V&D en de schoenwinkels van Macintosh binnensteden redelijk op z’n kop gezet. Aan de andere kant zien we de positieve effecten van het groeiende aantal vestigingen van de Primark en de komst van de markthallen in Rotterdam en Amsterdam. De herontwikkeling van panden en gebieden in de binnensteden staat hoog op de agenda, evenals de aanpak van winkelleegstand. Als verbinder tussen de vele betrokken partijen, zoals de gemeente, binnenstadsmanagement, ontwikkelaars, eigenaren van panden, huurders en investeerders, is de citymarketeer nauw bij deze processen betrokken en kan er ook invloed op uitoefenen.

Op NCC16 komen beide werelden samen. Visionaire sprekers over de toekomst van de binnenstad en meer ‘facts & figures’ gedreven vakexperts passeren de revue op #NCC16 met als doel om citymarketeers te informeren en te inspireren.

ArnhemHanze- en winkelstad
Arnhem, de hoofdstad van de provincie Gelderland, is dit jaar gastgemeente van de 9e editie van NCC. Arnhem, de 15e stad van Nederland, behoort tot de grootste winkelsteden van Nederland. De binnenstad van de oude Hanzestad Arnhem is een mix van verleden en heden, waar het stadhuis een mooi voorbeeld van is. Sinds 1830 dient het historische Duivelshuis als het Arnhemse stadhuis. Omdat de stad in de 20ste eeuw bleef groeien, werd er in de jaren negentig een modern complex aan het oude Duivelshuis gebouwd, wat sindsdien samen het stadshuis vormt.
Link: www.nationaalcongrescitymarketing.nl

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH




    ||| Nieuws |||

    13/08/25
    Exclusief voor leden
    Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
    ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
    13/08/25
    Exclusief voor leden
    Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
    Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
    13/08/25
    IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
    Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
    11/08/25
    Exclusief voor leden
    Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
    Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
    11/08/25
    Exclusief voor leden
    Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
    Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
    11/08/25
    Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
    Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
    11/08/25
    Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
    Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
    06/08/25
    Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
    In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

    ||| Agenda |||

    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    03/09/25 t/m 07-09-25
    03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
    In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
    11/09/25
    11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
    Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
    01/10/25
    01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
    Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...