Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-01-2016

De Pier krijgt Reuzenrad

De Pier krijgt Reuzenrad

De Pier in Scheveningen heeft na een uitgebreide procedure groen licht gekregen van de gemeente Den Haag voor de realisatie van een reuzenrad. Verder loopt de vergunningsaanvraag nog voor de realisatie van 13 hotelkamers op De Pier. Deze ‘rooms with a view’ komen dan op zowel het Zuidereiland als het Toreneiland.


Het college van B&W is, net als De Pier, van mening dat het reuzenrad een originele vernieuwing is die de attractiviteit van Scheveningen-Bad aanzienlijk gaat versterken. Het reuzenrad wordt gerealiseerd op het eiland ten noorden van De Pier en opent naar verwachting aanstaand zomerseizoen zijn deuren voor het publiek. Het rad wordt ruim 40 meter hoog en zal 30 gesloten gondels tellen, die voorzien worden van comfortabele zitjes. In het reuzenrad kan worden genoten van het spectaculaire uitzicht en een hapje en drankje.



"Uiteraard zijn we erg blij met dit besluit van de gemeente. Het reuzenrad is een geweldig mooie aanvulling op wat Scheveningen al te bieden heeft en we verwachten hiermee de aantrekkingskracht van de badplaats te kunnen versterken. Dat is ook de reden om direct te starten met de realisatie, zodat we het rad deze zomer letterlijk al draaiende hebben!”


Herman Smit, general manager van De Pier


Het reuzenrad

Het reuzenrad op De Pier wordt gerealiseerd door Skyview Attractions op het eiland ten noorden van De Pier. Het rad wordt ruim veertig meter hoog en zal dertig gondels gaan tellen. In de gesloten gondels, voorzien van comfortabele zitjes met tafeltjes en airco, kan naast het spectaculaire uitzicht worden genoten van een hapje en een drankje. Tegelijkertijd kunnen er vijf gondels worden in- en uitgelaten. Een rondje in het rad zal gemiddeld twee minuten duren. Een rit duurt ongeveer twintig minuten.


Pop-up Hotel

Naast het reuzenrad wil De Pier ook een Pop-up Hotel realiseren. Hierbij gaat het om 13 luxueuze en unieke hotelkamers. De vergunningsaanvraag hiervoor loopt nog. Op korte termijn is De Pier verder nog bezig met de sloop van het Staleneiland, waarvoor nog uitgebreid en noodzakelijk vooronderzoek plaatsvindt, en de realisatie van een extra trap naar het strand waarvoor reeds een vergunning is verleend.


Over De Pier

De Pier is sinds 18 juli 2015 weer open voor het publiek, nadat KondorWessels Vastgoed (VolkerWessels) en DanZep deze in oktober 2014 kochten en trok in de tweede jaarhelft van 2015 al een miljoen bezoekers. De vernieuwde Pier is inmiddels een ware foodboulevard, met een eigentijds en hoogwaardig aanbod van streetfood, restaurants, bars, terrassen en winkels. Op De Pier zijn daarnaast het hele jaar door festivals, culturele events, Pier markets, kidsmiddagen, educatieve activiteiten en muzikale optredens. De Pier is het hele jaar open en dagelijks toegankelijk vanaf 10.00 uur. De toegang is gratis.

Trefwoorden: dagrecreatie, kusttoerisme, zuid-holland, den haag, scheveningen, boulevards

CELTH



||| Nieuws |||

11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
10/07/25
Andere Tijden viert 25-jarig jubileum met aflevering over vrije tijd
Het geschiedenisprogramma Andere Tijden bestaat 25 jaar. Al een kwart eeuw brengt het programma bijzondere verhalen uit de recente geschiedenis, met oog voor de actualiteit, verrassende invalshoeken, onbekende feiten en unieke beelden. De eerste aflevering op 22 juli gaat over vrije tijd.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
09/07/25
Mag je dat souvenir meenemen?
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.