Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-01-2016

Praktijkcases 1 op 1 marketing

Ga zelf aan de slag met gepersonaliseerde marketing in leisure

Praktijkcases 1 op 1 marketing

Deze materie van 1 op 1 marketing sluit perfect aan bij de actualiteit. Bekijk het achtergrondartikel hoe Vacanceselect denkt een omzetsprong te maken van mogelijk 10% door deze techniek. Waarom zijn bedrijven als Zalando, Coolblue, Facebook, Google, Airbnb en TravelBird zo succesvol? Waarom weten zij de klant wel te bereiken en veel andere bedrijven niet? Eenvoudig, omdat ze alles van hun klanten weten en ze persoonlijk met een op maat gemaakt aanbod tot een aankoop weten te verleiden. Breng je klanten in beeld nog voordat ze het weten en verander ze in vaste repeaters die je kassa laten rinkelen. Kom op donderdag 28 januari naar Hoevelaken.

 

Succesvolle marketing
In de NRIT-CELTH Ontbijtsessie Gepersonaliseerde Marketing via je fans, die zee aan potentiële vaste gasten, laten we zien hoe kleine- en middelgrote bedrijven in de vrijetijdsindustrie, net als deze grote ondernemingen, een nieuwe digitale marketingstrategie succesvol kunnen implementeren.

Van reputatievorming van de klant naar fans
In de nieuwe NRIT-CELTH Ontbijtsessie Gepersonaliseerde Marketing presenteert Corné Dijkmans(senior lecturer eMarketing & New Media, NHTV Breda, en onderzoeker ACSM Amsterdam) de resultaten van zijn onderzoek over de bijdrage van social media aan de reputatie van toeristische bedrijven. Vervolgens laat Peter Sprenger(CEO Techonomy) zien hoe je marketingwaarde niet alleen uit betalende klanten haalt, maar juist ook uit websitebezoekers, fans en volgers op social media. Hij laat zien hoe je je fans in kaart brengt om deze vervolgens in je marketing heel gericht in te zetten. Het verdienmodel krijgt hierbij nadrukkelijk aandacht.

 

Concrete tips 
De NRIT-CELTH ontbijtsessie biedt jou, naast concrete tips en adviezen aan om de eerste stappen te maken binnen je organisatie, ook de gelegenheid om al je vragen rondom het centrale thema ‘het creëren van een fanbase door gepersonaliseerde marketing’ te stellen aan spreker Peter Sprenger (CEO Techonomy).

Waar?
Datum: Donderdag 28 januari 2016
Tijd: van 7.30 uur tot 10.30 uur
Locatie: Bilderberg Hotel de Klepperman, Hoevelaken
Prijs: € 49,95 (excl btw), inclusief uitgebreid ontbijt

Meer informatie en inschrijfformulier!

Trefwoorden: celth, gepersonaliseerde marketing, Sprenger, Dijkmans, reputatie, online marketing

CELTH



||| Nieuws |||

10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Haarlem krijgt eerste 5-sterrenhotel: Hotel Palazzo
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...