Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-01-2016
Auteur: Marc Gerlings

Marketing Award Rotterdam naar Aboutaleb oeuvreprijs naar Wondolleck

Marketing Award Rotterdam naar Aboutaleb oeuvreprijs naar Wondolleck

Burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft dinsdagavond de 15eMarketing Award Rotterdam gewonnen. De award werd uitgereikt door juryvoorzitter Jos van der Vegt tijdens de Nieuwjaarsborrel Rotterdam in de Laurenskerk. Aboutaleb voert niet direct marketing uit voor de stad maar is de ‘ultieme ambassadeur voor Rotterdam in 2015’, zo oordeelt de jury. De oeuvreprijs ging naar Roland Wondolleck, directeur van Rotterdam The Hague Airport.

De Marketing Award Rotterdam wordt jaarlijks uitgereikt aan iemand die het afgelopen jaar een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het imago van Rotterdam. Volgens de jury was Aboutaleb, nog meer dan in voorgaande jaren in binnen- en buitenland de ultieme ambassadeur voor Rotterdam.

"Van het Witte Huis tot Indonesië, van bedrijfsleven tot haven, tot in de wijken van de stad. Aboutaleb vertelt kundig en aansprekend over zijn haven, de Erasmus Universiteit, het Erasmus Medisch Centrum, de ondernemers en de bewoners van de stad. Over de uitdagingen, de dromen, de ideeën en ambities. Hij laat overal en altijd zien dat Rotterdam de stad is waar je wilt zijn. De stad waar je welkom bent, waar je dromen waar kunt maken en waar kansen liggen,” stelt de jury van de Marketing Award, die grote bewondering heeft voor de "trots van Aboutaleb op zijn stad en haar mensen”.


Wondolleck maakt luchthaven tot visitekaartje
In de Laurenskerk werd bovendien voor de tweede keer de Marketing Award Rotterdam - Oeuvreprijs uitgereikt. Deze award gaat eens in de vijf jaar naar iemand die in zijn of haar carrière op diverse manieren heeft bijgedragen aan het imago van Rotterdam. Wondolleck wist volgens de jury niet alleen de luchthaven van de stad uit te bouwen tot ‘één van de mooiste visitekaartjes van Rotterdam’. "De groei van de regionale economie, het imago van de stad en de samenleving staan bij Wondolleck hoog in het vaandel. Hij is altijd zeer betrokken bij de stad en regio en is er van overtuigd dat een ‘wereldstad’ als Rotterdam een luchthaven nodig heeft. Daarbij opereert Wondolleck niet alleen vanuit het belang van de luchthaven maar ook vanuit het bewustzijn dat een stad met luchthaven meer ‘meetelt’.”


Nieuwe award voor aanstormend talent in duurzaamheid
Nieuw dit jaar was de uitreiking van de Marketing Award Rotterdam - Aanstormend Talent. Deze aanmoedigingsprijs is bedoeld voor iemand die – min of meer - aan het begin van zijn of haar carrière staat en een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan het imago van Rotterdam. De jury heeft bewondering voor de manier waarop de oprichters van Rotterzwam, Mark Slegers en Siemen Cox, in 2015 hun ambities om ‘hun leven duurzamer in te richten, duurzaamheid tot uitvoering te brengen en anderen te inspireren’ verder hebben vertaald in BlueCity010.

"BlueCity010 is een bruisend voorbeeld, voor Nederland en de wereld, van hergebruik, ondernemerschap, duurzaamheid en economische activiteit. Beide heren zijn bekend tot ver buiten de stadsgrenzen en promoten met hun ideeën ook altijd Rotterdam. In hun verhaal is Rotterdam de plek waar het allemaal kan gebeuren en daarmee bouwen ze mee aan het imago.”

Foto van links naar rechts: Wondolleck, Aboutaleb en Mark Slegers

Trefwoorden: marketing, Rotterdam, award

CELTH



||| Nieuws |||

16/06/25
Exclusief voor leden
Rijden in het buitenland? Toch wel eng
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...