Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-01-2016
Publicatie: Recreatie & Toerisme december 2015

Waarom online marketing in 2016 anders gaat zijn dan in 2015

Advertentiekanalen: Google voelt de hete adem

Waarom online marketing in 2016 anders gaat zijn dan in 2015


1) Virtual Reality is dichtbij!

Denk in de recreatiebranche aan rondleidingen over een vakantiepark of een kijkje in een vakantiehuis. Geloof je niet dat dit dichtbij is? De virtual reality bril ligt al in de schappen bij de HEMA voor 15 euro.


2) Sociale media x advertising

Na advertenties op Facebook, Twitter en LinkedIn is Instagram sinds september 2015 ook bereikbaar voor adverteerders. Waarom advertenties op Pinterest en Snapchat ook het leven zien? Simpelweg een geldkwestie.


3) Video advertenties worden HOT

Facebook en Twitter hebben het al, automatisch afspelende video’s in een timeline. Forbes meldt dat naast Bing, ook Google bezig is met video advertenties. Meer als zijnde van extensie maar toch; Google gelooft in video. Jij ook?


4) Bereik op Facebook

Het bereiken van je volgers op Facebook, als merk zijnde, werd in 2015 lastiger. Bereik wordt gebaseerd op interactie of betaling. Advertentiecampagnes of steengoede content zijn nodig om iedereen te bereiken.


5) Mobiel gaat domineren

Google kwam al met Mobilegeddon en het mobile-friendly logo in de zoekresultaten. In het jaar 2016 kun je niet zonder mobiele website, mobiel geoptimaliseerde campagnes en mobiele denkwijze.


6) Google voelt de hete adem

AdWords is een van de meest gebruikte online advertentiekanalen. Toch voelt Google de hete adem van Twitter, Facebook en Bing Ads. Zo zijn in 2015 onder meer Sponsored Promotions, Structured Snippets en Customer Match uitgerold.


7) Concurrentie van Bing

Bing behaalt vaak tot 10% additionele omzet voor onze klanten, met een beter rendement. Mede door lagere concurrentie en een doelgroep met hogere bestedingen. Ontwikkelingen zorgen voor beter vindbaarheid van Bing in Cortana, Apple, Xbox, Windows 10 en Office.


8) Online video & TV

De Netflixen, Vimeo’s, HBO’s en YouTubes van deze wereld zijn niet meer weg te denken. Wie zegt ons dat hier geen advertenties voor beschikbaar komen? Ook voor de krant betalen mensen een maandelijks bedrag, maar staat vol advertenties.


9) Content is still King!

Net als 2015 zal 2016 een jaar blijven van content. Video, tekst, toplijstjes of fantastische foto’s. Content is still king in 2016.


Een Partner bijdrage van RED Online Marketing, dé online marketing partner voor reis & vrije tijd. Meer informatie op REDonlinemarketing.nl.

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    06/06/25
    Exclusief voor leden
    Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
    Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
    06/06/25
    Exclusief voor leden
    JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
    Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
    06/06/25
    Exclusief voor leden
    Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
    Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
    06/06/25
    Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
    Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
    06/06/25
    Exclusief voor leden
    Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
    Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
    05/06/25
    Exclusief voor leden
    Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
    De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
    05/06/25
    Wereldwijde luchtvaart in 2025: herstel, groei en nieuwe uitdagingen
    Volgens de nieuwste Global Outlook van IATA (juni 2025) zijn de vooruitzichten voor het passagiersvervoer door de lucht positief, maar niet zonder uitdagingen. Terwijl de vraag naar vliegreizen wereldwijd toeneemt, worstelt de sector met capaciteitsbeperkingen, veranderend reizigersgedrag en de noodzaak tot verduurzaming.
    05/06/25
    European Running Championships 2029 in Utrecht
    Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.

    ||| Agenda |||

    10/06/25
    10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
    Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
    19/06/25
    19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
    Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
    25/06/25
    25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
    Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
    27/06/25
    27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
    De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...