Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-11-2015
Auteur: Marc Gerlings

Winnaar Toeristisch Samenwerkingsverband Award Pleisureworld is Ontspannend van Aa tot Hunze

Winnaar Toeristisch Samenwerkingsverband Award Pleisureworld is Ontspannend van Aa tot Hunze

De winnaar van de Toeristisch Samenwerkingsverband Award Pleisureworld is de projectgroep Ontspannend van Aa tot Hunze. De winnaar liet maar net de twee andere genomineerden Stichting Maasmeanders en het Camping en Bungalow Overleg Twente achter zich.

De strijd was spannend. De award is uitgereikt om 17:00 tijdens de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg. Eerder op de dag werd op de beursvloer een inloopsessie gehouden om tips en kennis over samenwerken in de gastvrijheidseconomie te delen.

Gerda Kamps had een stevige delegatie meegenomen om de nominatie van Ontspannend van Aa tot Hunze te ondersteunen. De groep was trots op de Toeristisch Samenwerkingsverband Award Pleisureworld die de projectgroep ziet als teken van erkenning. Het geeft ook een steun in de rug omdat volgend jaar de gemeente het jaar van de ondernemer houdt. Diverse projecten uit het huidige themajaar gecreëerd rondom gastvrijheid worden doorgezet.

Niet alleen innovatie maar ook data verzamelen
Juryvoorzitter Marc Gerlings: "Ontspannend van Aa tot Hunze laat zien dat je met enthousiaste ondernemers en een lokale overheid die goed meedenkt en ondersteunt in korte tijd deze belangrijke tak van de economie een echte groeispurt kan laten maken. Niet alleen worden op diverse terreinen nieuwe producten, vormen van verblijf en arrangementen gemaakt, ook worden diverse data verzameld. Waarschijnlijk kan de projectgroep nog meer doen in de conversie naar de consumenten maar de visie op vrije tijd, de prima ondersteuning van de gemeente en ondernemers die elkaar veel gunnen en verbeteringen met elkaar delen, maakt dit initiatief tot een echte winnaar. We hopen dat het vervolg in 2016 met projecten zoals de KunstKeet, opvallende verblijfsaccommodaties in de natuur, een piekperiode bezorgen in de economische opbrengsten voor het gebied.”

Achtergrond ontwikkeling
De samenwerking in Aa en Hunze ontstond door initiatieven vanuit ondernemers in 2013. In 2015 zijn door de samenwerking onder meer producten en diensten ontstaan in de horeca, bij campings, in de paardensport, de kunsten en dat leidde tot verbeteringen in de regiopromotie.

Jury
De jury bestaat uit Marc Gerlings, (juryvoorzitter) hoofdredacteur van vakblad Recreatie & Toerisme, Ton Vermeulen, redactie en ontwikkeling NRIT media, Hans van Leeuwen, Pleisureworld en Paul Rodenburg, B@S Consultants | Brood@Spelen.

Topics:Marketing
Trefwoorden: samenwerking, awards

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...