Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-11-2015
Auteur: Marc Gerlings

Vakantieganger zoekt zekerheid voor zonnige bestemming

Vakantieganger zoekt zekerheid voor zonnige bestemming
De onrust in een aantal zonbestemmingen is terug te zien in de cijfers. De vakantieganger wil zekerheid en kiest voor een stabiele omgeving, zowel in politiek als in zonuren. Spanje blijft de meest favoriete winterzonbestemming, zo blijkt uit onderzoek van Zoover. In de top 5 lijst van winterzonbestemmingen is de interesse in Spanje en Curaçao met vijf procent toegenomen ten opzichte van 2014. Egypte behoudt een tweede positie, maar daalt met zes procent.

Andere dalers zijn Kaapverdië en de Dominicaanse republiek. Met een afname van acht procent behalen zij een vierde en vijfde positie op de lijst.

Minder zonnig voor Egypte
De populariteitsdaling in Egypte is met name te wijten aan de onrust in het land. Het positief reisadvies voor Kaapverdië en Dominicaanse republiek is sinds afgelopen jaar niet gewijzigd. De interesseafname kan gerelateerd zijn aan de toenemende interesse naar meer zekere en bekende bestemmingen, zoals Spanje en Curaçao. De populariteit van deze landen is te herleiden aan het klimaat, de cultuur, het aantal vluchten vanuit Nederland en de goedkopere aanbieders.

Top 5Winterzonbestemming2014 vs. 2015
1Spanje5%
2Egypte-6%
3Curaçao5%
4Kaapverdië-8%
5Dominicaanse republiek-8%
Bron: Zoover.nl, zoekgedrag 2014 vs. 2015

Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.

Link: http://weblog.zoover.nl/nieuws/top-5-winterzonbestemmingen-2015/
Trefwoorden: reizen, zon, onrust

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH




    ||| Nieuws |||

    13/08/25
    Exclusief voor leden
    Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
    ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
    13/08/25
    Exclusief voor leden
    Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
    Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
    13/08/25
    IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
    Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
    11/08/25
    Exclusief voor leden
    Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
    Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
    11/08/25
    Exclusief voor leden
    Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
    Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
    11/08/25
    Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
    Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
    11/08/25
    Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
    Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
    06/08/25
    Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
    In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

    ||| Agenda |||

    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    03/09/25 t/m 07-09-25
    03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
    In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
    11/09/25
    11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
    Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
    01/10/25
    01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
    Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...