Geplaatst op: 07-10-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Anatomisch theater in Museum Boerhaave genomineerd voor internationale design prijs

Anatomisch theater in Museum Boerhaave genomineerd voor internationale design prijs
En weer is een ontwerp van Tinker imagineers genomineerd voor een internationale prijs. Het Utrechtse bureau viel eerder in de prijzen met haar ontwerp voor het Zilvermuseum in Schoonhoven en maakt nu kans op de Design Week Award voor haar audio visuele voorstelling in Museum Boerhaave.


Het Anatomisch Theater in Museum Boerhaave heeft een nominatie ontvangen voor een internationale Britse design prijs, de Design Week Awards. Tinker imagineers bedacht de audio visuele voorstelling en is geselecteerd door een vakjury in de categorie ‘digital installations’. In zes minuten krijgt het publiek een spectaculaire introductie op zes eeuwen wetenschap.


Een spectaculaire introductie op zes eeuwen wetenschap

Geïnspireerd door de beroemde anatomiecolleges in de 17de eeuw neemt het publiek net als toentertijd plaats in de houten banken van het theater. Vervolgens komt het ‘Theatrum Anatomicum’ tot leven met behulp van video mapping op wanden, plafond en het lichaam op de snijtafel in het midden. Ondergedompeld in de show ervaren bezoekers de verwondering en nieuwsgierigheid die wetenschappers van alle tijden heeft gedreven.



De Design Week

Design Week is hét nieuws- en inspiratieplatform voor alle design disciplines in Groot Brittannië. De jaarlijkse Design Week Awards biedt een podium aan de beste internationale projecten, van branding, interieurdesign tot en met tentoonstellingen en interactives. In de categorie ‘Digital Installations for Exhibitions, Retail or Offices’ neemt het Anatomisch Theater het op tegen drie andere internationale ontwerpen. Op 25 november zullen de winnaars bekend gemaakt worden in het Roundhouse in Londen.


Theatre of Wonder - Anatomical Theatre Museum Boerhaave from tinker imagineers on Vimeo.



Link: http://www.tinker.nl/projecten/anatomisch-theater
Topics:Cultuur
Trefwoorden: cultuur, musea

CELTH



||| Nieuws |||

02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
02/06/25
Horeca zoekt duurzame oplossingen voor personeelstekort
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vegan Food Tour zorgt voor verandering
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...