Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-09-2015

Amsterdam haalt congres binnen met 23.000 deelnemers

Amsterdam haalt congres binnen met 23.000 deelnemers
Het European Respiratory Society (ERS) Congres is met 23.000 bezoekers één van Europa’s grootste reizende congressen. Dit jaar wordt het congres in Amsterdam georganiseerd. In 2011 was dit congres hier voor het laatst. Het congres is ook een campagne voor gezondheid en is daardoor ook in de stad zichtbaar met publieksactiviteiten.

Het bezoek aan de stad is tweeledig: Ten eerste vindt het congresgedeelte plaats en ten tweede wil men publiekelijk aandacht voor longen. Door middel van de speciale campagne "Healthy Lungs for Life” (HLfL) worden bewoners van Amsterdam erop geattendeerd dat gezonde longen belangrijk zijn voor de algemene gezondheid. De HLfL-campagne wordt ingezet op verschillende locaties; van luchthaven tot binnenstad. Het congres vindt plaats in RAI Amsterdam van 26 tot en met 30 september 2015.

Evenement en routes voor bezoekers en bewoners
ERS vindt niet alleen plaats in het congrescentrum, maar ook in de rest van Amsterdam. Op het Beursplein wordt een publieksevenement georganiseerd waar bezoekers informatie kunnen krijgen over longen. In het kader van de HLfL-campagne kunnen bezoekers hier hun longen laten testen, geeft men voorlichting over gezonde longen en krijgen bezoekers een kaart mee met daarop een fiets- en wandelroute. De routes zijn ontwikkeld door de ERS, de European Lung Foundation, het Longfonds, VITO, TNO en Amsterdam Marketing.

HLfL is één van de grootste campagnes voor de longgezondheid. Doel van de campagne is de doelgroep het belang van gezonde longen in te laten zien. De doelgroep bestaat uit professionals in de gezondheidszorg, wetenschappers, eerstelijns gezondheidszorg, patiënten, beleidsmakers en het publiek.

Trefwoorden: citymarketing

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...