Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-09-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Zondagopenstelling VVV Texel groot succes

Zondagopenstelling VVV Texel groot succes
De zondagopenstelling van de VVV Texel is een groot succes. De VVV was op acht koopzondagen van 5 juli tot en met 23 augustus geopend. Vanwege de drukte moest extra personeel worden ingezet. Er werd ook veel gebruik gemaakt van de telefonische bereikbaarheid en chatfunctie op de website op zondag en maandagavond. Opvallend was dat veel bezoekers verwachtten dat de VVV op zondag gewoon open was.


VVV Texel was deze zomer op acht koopzondagen van 5 juli tot en met 23 augustus geopend van 12.00 tot 16.00 uur. De VVV is daarnaast op zondagen van 18.00 tot 21.00 uur en op maandagen telefonisch bereikbaar tot 21.00 ’s avonds. Dit experiment blijkt heel succesvol.


"Het was op een aantal zondagen echt druk bij de VVV-winkel, vooral meteen om 12 uur. We zijn soms eerder open gegaan omdat er al mensen voor de deur stonden. We hebben zelfs meer personeel in moeten zetten: drie in plaats van twee medewerkers, en op zondag 2 augustus hebben we met vier mensen gewerkt."


Hoofd Frontoffice Dalea Polman


Bezoekers verwachten een geopende VVV op zondag
Uit navraag bleek dat de bezoekers niet kwamen naar aanleiding van een bericht over de verruimde openingstijden, maar gewoon verwacht hadden dat de VVV open zou zijn. Naar aanleiding van het succes van de koopzondagen in Den Burg, en omdat ze proberen aan te sluiten bij de activiteiten van Winkelhart van Texel, gaat VVV Texel ook open op de koopzondagen 27 september, 18 oktober en 27 december.


Chatfunctie

Ook werd veel gebruik gemaakt van de mogelijkheid om op zondag- en maandagavond telefonisch of via de chatfunctie op de site contact te hebben met de VVV-medewerksters. In het algemeen werkt er dan één persoon, maar vanwege de drukte waren dit er twee vanaf 12 juli tot en met 10 augustus. De chatfunctie werd veel gebruikt. Mensen zeggen dat ze het een fijne manier van communiceren vinden; ze krijgen snel antwoord. "Voor onze frontofficemedewerksters was het chatten wel wennen. Ze zijn ‘in het diepe gegooid’, maar toch is het heel snel door hen opgepakt. Bij het chatten moet je niet alleen snel reageren en kort antwoorden, maar vaak is de vraag ook onduidelijk”, zegt Polman die de chatfunctie nog gaat evalueren.


Meer winkelomzet

Het tweede kwartaal is er €20.000,- meer omzet in de winkel gedraaid dan begroot. "Tot en met juli hebben we 15% meer klanten in de winkel gehad dan vorig jaar in die periode. Het feit dat de Voordeelkaart nu in de VVV-winkel moet worden opgehaald, heeft hierbij waarschijnlijk de grootste invloed gehad.” Verder zijn tot en met juli 12% meer telefoongesprekken binnengekomen dan in dezelfde periode vorig jaar.


Dit nieuws wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv, kustgebieden

CELTH



||| Nieuws |||

03/06/25
Herre Dijkema vertrekt als directeur toerisme veluwe arnhem nijmegen
Herre Dijkema stapt per 1 augustus 2025 over naar de rol van directeur van de Koninklijke NRVD.
03/06/25
Oostenrijk en Liechtenstein in EuroVelo 15
Ter gelegenheid van Wereldfietsdag kondigt de Europese Fietsersfederatie (ECF) de uitbreiding van EuroVelo 15 – Rijnfietsroute aan tot aan de rechteroever van de Rijn, tussen Trübbach en Lustenau.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
03/06/25
Recreatie Vakbeurs kiest Villa Pardoes als goede doel voor 2025-editie
Recreatie Vakbeurs heeft Villa Pardoes benoemd tot officieel goede doel voor de beurseditie die zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 november 2025.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...