Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 31-08-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nieuw concept voor verkoop plezierjachten

Nieuw concept voor verkoop plezierjachten

Op de HISWA te Water heeft De Valk Yacht Brokers in samenwerking met BVA Auctions een nieuw online veilingconcept voor het snel verkopen van plezierjachten gelanceerd. Op de site van BVA Auctions kunnen belangstellenden op de jachten bieden. Na sluiting van de veiling is het jacht van de hoogst biedende.


Via www.SchipVeiling.nl kan elk schip binnnen één maand verkocht worden voor een maximaal haalbare prijs. De schepen worden geveild via www.BVA-Auctions.com, het grootste online veilingplatform in Europa. De presentatie en verkoopbegeleiding valt onder de verantwoordelijkheid van De Valk Yacht Brokers.


Gezamenlijk project

De marketing is een gezamenlijke inspanning waardoor in vier weken het grootst mogelijke bereik wordt gerealiseerd. Naast vermelding op ruim 25 (internationale-) sites worden de schepen onder de aandacht gebracht van 5,2 miljoen bezoekers en ruim 1,1 miljoen geregistreerde bieders. De eerste veilingen binnen dit nieuwe concept zijn reeds succesvol afgerond. Op de HISWA te water worden er vier schepen geveild:

  • LINSSEN 500 GS VARIO TOP, startbod € 100.000,-
  • SEA RAY 395 SUN DANCER, startbod: € 50.000,-
  • ATICO 43, startbod: € 40.000,-
  • MV YACHTS FULL CONSOLE, startbod: € 25.000,-

De schepen waren te bezichtigen tijdens de HISWA te Water. De veilingen sluiten op zondag 6 september vanaf 20.00 uur


Initatiefnemer Wim Schimmel fervent watersporter, boten liefhebber en voormalig marketing director van BVA Auctions, is in 2015 gestart met SchipVeiling. In samenwerking met de partners is dit concept ontwikkeld. Via de sites www.SchipVeiling.nl en www.yacht-auctions.com kunnen potentiële verkopers en kopers informatie vinden over het concept.


Met ruim vijfhonderd transacties per jaar behoort het familiebedrijf De Valk tot de belangrijkste spelers in de jachtmakelaardij. Ze bedienen hun klanten van uit zeven vestigingen. Alle kennis, relaties en middelen die nodig zijn om resultaten te boeken zijn aanwezig. Over BVA Auctions BVA Auctions is, als onderdeel van de Auctio Group, Europees marktleider in online veilingen.

Link: www.yacht-auctions.com
Topics:Watersport
Trefwoorden: watersport, veilingen, pleziervaartuigen

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...