Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 29-07-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Elke Plek krijgt extra financiering

Elke Plek krijgt extra financiering

Boekingsplatform Elke Plek (www.elkeplek.nl) heeft in samenwerking met NLInvesteert financieringsovereenkomsten getekend met ABN AMRO Bank en MKB Fonds Drenthe. De internet start up krijgt hiermee de mogelijkheid om verder te investeren in softwareontwikkeling en marketing. Beide financiers hebben veel vertrouwen dat het platform een stevige plaats kan verwerven in het online boekingslandschap en daarmee recreatieondernemers ondersteunt in het verbeteren van hun rendement. Op Elkeplek.nl kunnen consumenten zoeken in het aanbod van meer dan 100.000 recreatieverblijven in Nederland. In totaal wordt drie ton in Elke Plek geïnvesteerd.


Elke Plek is ontstaan vanuit de wens van de recreatiesector om te komen tot een eigen boekingsplatform. Vanaf de start heeft Elke Plek een exclusieve samenwerking met branchevereniging RECRON, die meer dan 85% van de sector vertegenwoordigt. Daardoor is het boekingsplatform vanaf de start voorzien van een ruim aanbod van meer dan 2.000 recreatiebedrijven met ruim 100.000 kampeer- en verblijfsaccommodaties in heel Nederland. Door de afspraken met RECRON biedt ElkePlek.nl een vaste lage boekingsfee.



""De recreatiebranche zit in een klem. De grote online boekingsplatformen vragen een fee tot wel het dubbele of drievoudige van Elke Plek. Dit zet het rendement van de recreatiebranche die het al zwaar heeft, enorm onder druk”.



Jeroen Wilhelm, algemeen directeur, Elke Plek



ABN AMRO Bank en MKB Fonds Drenthe steunen i.s.m. NLInvesteert Elke Plek omdat de startup de hele recreatiebranche versterkt. "Een dergelijk initiatief is wat de recreatiesector nodig heeft in termen van rendementsverbetering maar ook op het gebied van innovatie en marktontwikkeling”, aldus Stef Driessen, Sectormanager Leisure van ABN AMRO Bank. Het MKB Fonds Drenthe ziet de rol van Elke Plek ook op regionaal niveau en ondersteunt graag kansrijke innovatieve ondernemingen uit Drenthe. De financiering van 300.000 euro wordt voornamelijk ingezet voor de (online) marketingactiviteiten om de consument te bereiken en om het online boekingsplatform verder te ontwikkelen.
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, boekingsplatform

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...