Geplaatst op: 08-07-2015
Publicatie: Recreatie & Toerisme juni 2015

Blijf dicht bij uw identiteit, ook online

Blijf dicht bij uw identiteit, ook online

Hoe houd ik de bezettingsgraad hoog? Misschien van oudsher wel de meeste gestelde vraag onder recreatieondernemers. In de strijd om de gast wordt al snel hetzelfde wapen ingezet; een nog lagere prijs. Toch zijn er betere manieren om je te onderscheiden, met een beter rendement!


Doe waar u goed in bent

Competitie wordt gewonnen als u zichzelf kunt onderscheiden. Doen waar u goed in bent, daar draait het om. Benadruk de voordelen waarom vakantiegangers en recreanten voor u moeten kiezen. Vrij vertaald: wat is uw -STE? Bent u de allergezelligSTE camping, het bosenwaterrijkSTE bungalowpark of het verrewegexclusiefSTE villapark? Op deze manier onderscheidt u zichzelf en weten gasten waarom ze bij u komen.


Straal het online uit

Nu u weet wat uw -STE is, wilt u ook graag vertellen waarom gasten voor u moeten kiezen. Offline, maar zeker ook online. Vast en zeker zijn er meerdere plaatsen waar de consument zijn vrije tijd door kan brengen bij u in de buurt. Adverteren met alleen "camping in Noord-Brabant” is niet voldoende; "dé gezelligste Brabantse Familiecamping” vertelt meer.


Versla de online concurrentie

Waar de strijd om de gast offline hevig is, gaat dit online zelfs verder. De consument ziet vaak teveel aanbod, op een klein scherm. Een keukenfabrikant lanceerde ooit een tv-reclame met als payoff "De keuze is er reuze”. Dit geldt zeker voor het online recreatie- & vakantie aanbod. Succesvolle online marketing campagnes draaien om de juiste boodschap (jouw -STE) aan de juiste persoon op het juiste moment.


Uw online effect

De truc blijft om met de juiste kosten campagnes in te richten, zodat het voor u rendabel blijft. Als u goed voor ogen heeft wat uw locatie zo uniek maakt, wordt adverteren voordeliger. Vertaal uw -STE naar USP’s en zet dit kracht bij middels de juiste advertenties en landingspagina’s. Zo verleidt u de juiste doelgroep met zo weinig mogelijk kosten.

Een partner bijdrage van RED Online Marketing, dé online marketing partner voor reis & vrije tijd. Meer informatie op REDonlinemarketing.nl.



Foto genomen op Landgoed Ruwinkel

RED is Partner van Recreatie & Toerisme in 2015.

Dit artikel verscheen in Recreatie & Toerisme juni 2015.

Trefwoorden: marketing, online, seo, campagne, travel, leisure

CELTH



||| Nieuws |||

26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.
26/06/25
Exclusief voor leden
Wat zijn de best gewaardeerde Europese en Nederlandse stranden?
De zomer van 2025 staat voor de deur en strandliefhebbers kunnen hun hart ophalen. Maar waar kunnen ze het best hun handdoekje leggen? Vakantieplatform Holidu analyseerde de Google Maps-recensies. Beste Europese strand is Spiaggia dei Conigli op Lampedusa in Italië. Voor het beste Nederlandse strand moet je naar dat van Renesse in Zeeland.
26/06/25
Toegankelijke fietsroutes in Drenthe van start
In het Bargerveen is woensdagmiddag het officiële startschot gegeven voor de pilot Toegankelijke Fietsroutes Drenthe. Pascal Schrik, wethouder van de gemeente Emmen en lid van het Algemeen Bestuur van Recreatieschap Drenthe, verrichtte de opening. De provincie zet hiermee een belangrijke stap richting inclusieve recreatie voor mensen met een mobiliteitsbeperking.
26/06/25
Studenten Buas en WUR onderzoeken klimaatrisico’s in Montenegrijnse toerismesector
Toerismestudenten van Breda University of Applied Sciences (Buas) en Wageningen University & Research hebben onlangs drie weken lang veldonderzoek gedaan in Montenegro. Ze droegen bij aan het inzicht in hoe lokale gemeenschappen de toenemende klimaatrisico's in de toeristische sector ervaren. Dit onderzoek, onderdeel van het jaarlijkse International Field Practicum, richt zich op complexe duurzaamheidsvraagstukken.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
24/06/25
Camping De Drie Provinciën wint opnieuw ACSI Award: seniorentoerisme als groeikans voor Drenthe
Camping De Drie Provinciën heeft voor het derde jaar op rij de prestigieuze ACSI Award voor Beste Campingrestaurant in de wacht gesleept. De feestelijke uitreiking op donderdag 12 juni markeerde niet alleen een bijzondere mijlpaal, maar ook het startpunt van een inspirerend gesprek over de toekomst van recreatie in Drenthe.
24/06/25
Hiswa te Water viert 40e editie met duurzaamheid en luxe
Van 3 tot en met 7 september 2025 verandert de Bataviahaven in Lelystad opnieuw in het decor van de grootste watersportbeurs van Noordwest-Europa: Hiswa te Water. De veertigste editie belooft feestelijker, duurzamer en chiquer dan ooit te worden.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...