Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

GaiaZOO wint award voor beste horeca-formule in de leisure

GaiaZOO wint award voor beste horeca-formule in de leisure

Kwalitaria, Bagels & Beans, Julia’s, Hutten en GaiaZoo zijn de winnaars van de GfK Out-of-Home Formule Awards 2015. De foodformules werden door hun eigen gasten als beste beoordeeld; in het segment Leisure werd GaiaZoo de winnaar na Toverland en Efteling. De Zuid-Limburgse dierentuin mocht de felbegeerde award in ontvangst nemen en zich een jaar lang ‘Beste Horeca-formule Nederland’ in de categorie Leisure noemen.


Kwalitaria kwam in het ‘Fastservice’ het beste uit de bus, Bagels & Beans in het marktsegment ‘Shopperhoreca’, Julia’s won in ‘On the Move’, Hutten in ‘Bedrijfscatering’ en GaiaZoo Kerkrade won in het marktsegment ‘Leisure’. De GfK Out of Home Formule Awards zijn dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt in samenwerking met Out.of.Home Shops. De gastbeleving van in totaal 76 foodserviceformules in vijf marktsegmenten wordt onderzocht. De formules zijn beoordeeld op twintig aspecten door ruim 7.400 consumenten.


GaiaZoo beste in kanaal leisure

GaiaZoo Kerkrade is een nieuwkomer in het kanaalsegment Leisure, maar daarmee ook gelijk de hoogste binnenkomer met een overall waardering van gasten van 7,53. GaiaZoo zet een goede prestatie neer in de beleving van gasten met een aantrekkelijk prijsniveau, een goed onderhouden inrichting en snelheid van bediening. Veel gasten denken aan een herhalingsbezoek en bevelen GaiaZoo bij anderen aan. De nieuwkomer scoort daarmee hoger dan de winnaar van vorig jaar, Toverland, dat nu een overall waardering van 7,41 haalt en daarmee de tweede plaats pakt. Efteling komt op plaats drie met een 7,31.


Onderzoeksverantwoording

De GfK Out of Home Formule Awards worden jaarlijks uitgereikt en zijn gebaseerd op onderzoek binnen het GfK consumentenpanel. Voor dit onderzoek heeft een steekproef van 7.400 consumenten die recent gast zijn geweest bij een formule aan het onderzoek deelgenomen. Van een twintigtal aspecten zijn zowel het belang als de waardering gevraagd. Hierbij zijn 76 formules in vijf categorieën beoordeeld in vijf verschillende categorieën, namelijk 'On the Move’, ‘Fastservice’, ‘Shopper’, ‘Catering’ en ‘Leisure’.

Trefwoorden: attractieparken, dierentuinen, horeca

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.