Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Wie wordt de meest innovatieve toeristisch-recreatieve ondernemer van Zuid-Limburg?

Wie wordt de meest innovatieve toeristisch-recreatieve ondernemer van Zuid-Limburg?
Winnaar 2014: Internationaal Museum voor Familiegeschiedenis

VVV Zuid-Limburg is op zoek naar die ondernemers in Zuid-Limburg die zich weten te onderscheiden met nieuwe ideeën, processen of diensten binnen de toeristisch/recreatieve sector. Ondernemers die zich inschrijven, mogen zich een jaar lang de meest innovatieve toeristisch/creatieve ondernemer van het jaar 2015 noemen.


VVV Zuid-Limburg organiseert deze verkiezing voor de achtste keer op rij. Eerdere winnaars waren Wandelgids Zuid-Limburg, Kasteel Hoensbroek, Puur Limburgs, Museum Vaals, Cuba Libre, GaiaZOO en het Internationaal Museum voor de Familiegeschiedenis.


Innovatie in het toerisme

De toeristische bestemming Zuid-Limburg concurreert momenteel met de hele wereld. Het is dus belangrijk dat Zuid-Limburg als regio nieuwe klanten aantrekt en bestaande klanten blijft binden met nieuwe diensten en concepten. Innovatieve ondernemers zijn daarom hard nodig, ze jagen de economie aan en zorgen voor werkgelegenheid. Bovendien zijn innovatieve ondernemingen op lange termijn levensvatbaarder vanwege concurrentie- en winstvoordelen. Innovatie is dus een belangrijke pijler voor de groei van het toerisme in Zuid-Limburg. Vanaf 2008 zet de VVV innovatieve ondernemers om die reden graag in het zonnetje met het uitreiken van de jaarlijkse Innovatieprijs. VVV Zuid-Limburg is trots op ondernemers die hun nek durven uit te steken door innovatief te zijn!


Nomineren kan vanaf nu!

Vanaf nu tot en met 13 september 2015 kunnen Zuid-Limburgse ondernemers zichzelf of collega bedrijven voordragen om in aanmerking te komen voor de innovatieprijs van VVV Zuid-Limburg. Dit kan via het speciale voordrachtsformulier. Natuurlijk moet daarbij gemotiveerd worden waarom de betreffende ondernemer in aanmerking moet komen voor deze prijs.


De procedure

VVV Zuid-Limburg nomineert de ondernemers niet zelf, ze kunnen zichzelf of collega bedrijven voordragen via de website van VVV Zuid-Limburg. Wanneer de sluitingsdatum voor het inschrijven op 13 september 2015 gepasseerd is, wordt de vakjury gevraagd om de top 5 uit de aanmeldingen te bepalen op basis van de vastgestelde criteria. De top 5 wordt op 5 oktober 2015 bekend gemaakt. Deze 5 ondernemers zullen vervolgens door de vakjury bezocht worden. Op basis van dit jurybezoek zal de vakjury de 2 ondernemers kiezen die rechtstreeks naar de finale gaan. Daarna volgt een online stemming (30 oktober t/m 30 november) onder de overgebleven bedrijven uit de top 5 om de 3e finaleplaats in te vullen op basis van de meeste stemmen. Tenslotte worden de drie finalisten weer aan de vakjury voorgelegd. Zij kiezen uit de top 3 de uiteindelijke winnaar. De winnaar van 2015 zal bekend worden gemaakt op woensdag 20 januari 2016 tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van VVV Zuid-Limburg. De winnaar van de ‘VVV Zuid-Limburg Innovatieprijs 2015’ ontvangt een speciaal ontworpen beeld ‘Thinking out of the box’ - gemaakt door kunstenaar Marco van Kooten van Bronsgieterij Scer - , een oorkonde en een op maat gemaakt promotiepakket van VVV Zuid-Limburg.


Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Trefwoorden: prijzen, awards, limburg, innovatie

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    11/06/25
    Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
    De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
    11/06/25
    Exclusief voor leden
    Omzet reisbranche blijft sterk groeien
    De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
    10/06/25
    Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
    Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
    10/06/25
    Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
    MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
    10/06/25
    Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
    Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
    10/06/25
    Exclusief voor leden
    Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
    Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
    10/06/25
    Exclusief voor leden
    Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
    Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
    10/06/25
    Exclusief voor leden
    Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
    Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.

    ||| Agenda |||

    19/06/25
    19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
    Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
    25/06/25
    25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
    Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
    27/06/25
    27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
    De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...