Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Samenwerking om bereik te vergroten

Samenwerking om bereik te vergroten

Je kunt natuurlijk je eigen terrein met hand en tand verdedigen en net doen of vergelijkbare initiatieven niet bestaan. Meestal levert zo’n strategie alleen maar verliezers op of één winnaar die ook de ander kan zijn. Je kunt natuurlijk ook gaan samenwerken met behoudt van ieders identiteit. Dat hebben ze in het Land van Heusden en Altena goed begrepen. Daar is de VVV gaan samenwerken met een plaatselijk digitaal marktplein.


Het digitale marktplein AltenaSteden.net en VVV Altena Biesbosch gaan samenwerken, met als doel ondernemers slimmer met elkaar te verbinden en informatie over evenementen en activiteiten in het Land van Heusden en Altena beter zichtbaar te krijgen.


Door samenwerking informatie bundelen

Reclamemaker Cor Spek, drijvende kracht achter AltenaSteden.net en de afgeleide platformen voor Woudrichem, Aalburg en Werkendam, vindt het een interessante gedachte om (toeristische) informatie gebundeld te krijgen op een aantal centrale plekken die makkelijk bereikbaar en bekend zijn. "Dus geen versnippering, maar juist bundelen. Als je van elkaar weet wie wat, wanneer doet, hoeven evenementen niet altijd tegelijkertijd plaats te vinden en kun je onnodige concurrentie vermijden.”, vindt Cor.


Bereik VVV-informatie vergroten

Marc Bosboom, directeur VVV Altena Biesbosch, ziet in AltenaSteden.net een mogelijkheid om het bereik van de VVV informatie te vergroten. "De digitale marktpleinen zijn voor veel mensen een bron van informatie over wonen, werken en recreëren in het Land van Heusden en Altena. Wij willen daar graag in participeren en tegelijkertijd recreanten én ondernemers wijzen op de dienstverlening van de VVV”, legt Marc uit.


VVV Altena Biesbosch ontwikkelt zich, net als veel VVV’s in Nederland, steeds meer tot een digitale dienstverlener. "Veel VVV’s zijn gestopt met de exploitatie van een winkel en hebben flink geïnvesteerd in digitale media”, vertelt Marc. "Ook wij zijn daar actief mee bezig en hebben onze VVV media, zoals de VVV app, de VVV I-punten en natuurlijk onze website flink uitgebouwd en verbeterd. We willen nu vooral het bereik van onze informatie vergroten door onze gegevens ook te ontsluiten via andere kanalen. Een mooi voorbeeld zijn de websites van aangrenzende toeristische organisaties, de nieuwe Biesbosch website en die van Visit Brabant.”


Ondernemersvereniging
Daarnaast vindt Marc het belangrijk dat de VVV als een soort 'ondernemersvereniging voor de recreatiesector' wordt beschouwd. "Het verbinden van ondernemers en het gezamenlijk doorontwikkelen van het toeristisch aanbod in de regio is ons doel en daar kan AltenaSteden.net en in dat kielzog Ondernemend Altena, ons goed bij helpen.”


Cor onderstreept die visie. "Ondernemend Altena wordt geïnitieerd vanuit AltenaSteden.net en is een platform dat (ook recreatieve) ondernemers zichtbaar wil maken en wil verbinden. Het is de paraplu voor ondernemersinitiatieven die gericht zijn op ontmoeten, kennis delen, ervaring uitwisselen en samenwerken. Dat is ook wat de VVV voorstaat." Een brug was dan ook snel geslagen. De samenwerking tussen beide partners betekent als eerste het voeden van elkaars evenementenkalenders en in een volgende fase onder meer het ondersteunen van elkaars (netwerk) activiteiten.


Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen


Topics:Marketing
Trefwoorden: vvv, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
10/07/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent grootste attractie ooit: De Windjager
Madurodam in Den Haag heeft vandaag haar nieuwste en grootste overdekte attractie geopend: De Windjager. Deze innovatieve dark ride laat bezoekers op meeslepende wijze ervaren hoe Nederland al eeuwenlang de kracht van de wind benut.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
10/07/25
TopParken opent eerste indoor Funzone op Bospark Ede
TopParken heeft afgelopen zaterdag haar eerste indoor Funzone geopend op Bospark Ede. De feestelijke opening trok veel belangstelling van vakantiegasten, woningeigenaren en medewerkers. De nieuwe speelfaciliteit is niet alleen toegankelijk voor parkbezoekers, maar ook voor mensen van buitenaf.
10/07/25
Eerste Escape Tour gelanceerd in DrentheRoutes-app
Tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Breeland Recreatie in Annen is de eerste Escape Tour in de DrentheRoutes-app officieel gelanceerd. Wethouder Richard Heling van de gemeente Aa en Hunze gaf het startsein voor deze nieuwe recreatieve belevenis: een app-gestuurde speurtocht in de buitenlucht.
10/07/25
Bezuiniging van 24 miljoen euro op nationale parken definitief van de baan
De voorgenomen bezuiniging van op de Nationale Parken in Nederland is definitief geschrapt. De bezuiniging, die in eerste instantie was opgenomen in de Voorjaarsnota, leidde tot grote zorgen bij natuurorganisaties, provincies en terreinbeheerders.
10/07/25
Exclusief voor leden
Europeanen willen sneller en beter spoorvervoer
Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten