Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Melkpak voor toeristische promotie!?

Melkpak voor toeristische promotie!?

Gisteren is in Steenwijk de campagne Wat drijft jou? gelanceerd met als doel de regio met authentieke verhalen te promoten. Een metershoog melkpak is het opvallende en onverwachte icoon van de campagne. Dit melkpak gaat ook nog eens op tournee door Nederland. Wat zit er achter deze campagne en wat heeft een melkpak met toeristische marketing te maken?


De campagne is een initiatief van WaterReijk Marketing in samenwerking met ondernemers, bewoners en bezoekers van de regio. Naast de lancering van het online magazine http://www.enwatdrijftjou.nl/wat-drijft-jou/ werd er een metershoog melkpak van Weerribben Zuivel onthuld waarop de campagne gepromoot wordt door heel het land. Het pak werd onthuld door ondernemers Klaas de Lange van Weerribben Zuivel en Martin Kruithof van Restaurant de Lindenhof.


Wat houdt de campagne in?

De campagne heeft als doel om het publiek kennis te laten maken met de verhalen van de regio. Via de bekende iconen zoals Giethoorn en de Weerribben, worden de mensen getriggerd om ook de andere verhalen en geheimen van het gebied te ontdekken. De verhalen worden verteld door ondernemers, bewoners en bezoekers. Deze verhalen komen in de vorm van filmpjes, interviews, blogs en foto’s in het online magazine te staan. De eerste verhalen zijn filmpjes van Weerribben Zuivel en Restaurant de Lindenhof. Om de campagne te promoten worden er diverse middelen ingezet zoals evenementenposters, social media maar ook via joint promotions.


Samenwerking met Weerribben Zuivel

Eén van die joint promotions is met Klaas de Lange van Weerribben Zuivel. Samen met WaterReijk Marketing is er een melkpakkenactie tot stand gekomen. Het verhaal van Klaas in de Weerribben is één van de verhalen in de campagne, dit verhaal wordt via het melkpak het land in gebracht. Tijdens de lancering bij Natuurboerderij Weidevol, werd er dan ook een metershoog melkpak onthuld met het "Wat drijft jou?” verhaal van Klaas. In het melkpak gaat een koelkast schuil met bekers melk om de campagne te promoten. Vanochtend was het pak al aanwezig op de Markt in Steenwijk en vanaf aanstaand weekend gaat het pak het hele land door om promotie te maken voor de regio, startend bij het evenement On tour bij de boer van Ekoplaza op zondag 21 juni in Delftsgauw. Daarnaast staat het reusachtige pak ook op evenementen in de regio.


En wat drijft jou?

Hier blijft het niet bij. WaterReijk Marketing wil alle bijzondere verhalen van het gebied bundelen in deze campagne. Ondernemers, bewoners en bezoekers worden dan ook opgeroepen hun verhaal te delen. Zodat zij als ambassadeurs van de regio helpen het verhaal te vertellen. Kijk voor meer informatie over de campagne op http://www.enwatdrijftjou.nl/wat-drijft-jou/ of neem contact op met WaterReijk Marketing: info@waterreijk.nl of telefonisch via 0521 – 520 351.


Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, overijssel

CELTH



||| Nieuws |||

17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
17/07/25
easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.