Geplaatst op: 05-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Le Champion stapt in sportreizen

Le Champion stapt in sportreizen

Sportvereniging Le Champion gaat sportreizen organiseren voor wandelaars, fietsers en hardlopers. Le Champion, onder andere bekend als organisator van de Dam tot Damloop, heeft 14.000 leden. Met de oprichting van Le Champion Sportreizen hoopt de organisatie mensen te enthousiasmeren om hun passie voor fietsen, wandelen of hardlopen ook buiten de gebaande paden verder te ontwikkelen.


Bij Le Champion Sportreizen kunnen mensen kiezen voor complete arrangementen in binnen- en buitenland. Van klein tot groot, van beginnersniveau tot gevorderden. Ook zijn er sportevenementen die uitverkocht zijn maar die via Le Champion Sportreizen nog wel geboekt kunnen worden, zoals de ‘Tocht om de Noord’. Het aanbod staat niet alleen open voor leden van Le Champion maar is voor iedereen te boeken. Reizen kunnen in groepsverband of op individuele basis geboekt worden maar ook op maat gemaakt worden voor een zelfgekozen gezelschap.


Samenwerking met Touch Travel

Op www.lechampionsportreizen.nl is het aanbod per discipline te vinden dat in de komende maanden verder uitgebreid wordt. Alle reizen die geboekt kunnen worden, zijn gegarandeerd inclusief startbewijs. Voor de logistieke organisatie is Le Champion Sportreizen een samenwerking aangegaan met Touch Travel.


Over Le Champion

Le Champion is een van de grootste sportverenigingen van Nederland en bestaat uit een vereniging (opgericht in 1969) en een stichting (1986). De Vereniging Le Champion telt ruim 14.000 leden, de Stichting Sportevenementen Le Champion heeft een aantal vaste medewerkers in dienst. Van oorsprong is Le Champion een vereniging van toerfietsers, met een latere aanvulling van hardlopers en wandelaars. Bij de organisatie zijn jaarlijks bijna 4.000 vrijwilligers en 40 verenigingen en scholen actief betrokken. Zij vormen een belangrijke basis voor het voortbestaan van Le Champion. Echter, niet alle activiteiten kunnen louter door vrijwilligers georganiseerd worden. Daarom is de organisatie van de grote evenementen ondergebracht in de stichting.


Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door NRIT Media Vrijetijdsplaform.
Steun onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen.

Topics:Vakanties
Trefwoorden: vakanties, sportvakanties, fietsen, wandelen, hardlopen

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.