Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-04-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Stayokay zet in op korte vakanties voor jonge gezinnen

Stayokay zet in op korte vakanties voor jonge gezinnen
Stayokay gaat zich de komende jaren veel nadrukkelijker richten op de korte vakantiemarkt voor jonge gezinnen. De keten met in Nederland ruim 25 budgetaccommodaties is bij backpackers en groepen al zeer bekend maar wil op haar kust- en groenlocaties meer jonge gezinnen trekken.


Dat de accommodaties ook beschikken over privé- en gezinskamers en een uitstekende uitvalsbasis zijn om waardevolle ervaringen in de omgeving op te doen, is de centrale boodschap van de geïntegreerde multimediacampagne die nu van start is gegaan.


Complete on- en offline campagne

De campagne met radiocommercials op Q Music en Sky Radio en advertenties in gezinstijdschriften loopt van april tot en met oktober. Tijdschrift J/M volgt testgezinnen die een korte vakantie in een Stayokay beleven. Online loopt met de hashtag #evenietsanders een fotowedstrijd waar gasten hun ervaringen kunnen delen. Verder heeft Stayokay haar website geheel vernieuwd met een aparte tab voor families om zo ook duidelijk te maken dat ook gezinnen welkom zijn. Binnenkort verschijnen online nog twee films waar in één film gezinnen centraal staan.


Nieuwe koers

Marijke Schreiner, algemeen directeur Stayokay, over de gekozen koers: "Vanuit Stayokay kun je alle kanten op als je even iets anders wilt: actief de natuur verkennen, lekker uitwaaien op het strand of cultuur proeven in de stad. Stayokay is al goed bekend bij backpackers, scholen en groepen. Op gebied van naamsbekendheid onder de doelgroep ‘gezinnen’ kunnen we ons echter nog beter profileren, blijkt uit onderzoek van NBTC-NIPO. De komende tijd gaan we ons daarom nadrukkelijker richten op jonge gezinnen. We willen hen laten zien dat je bij Stayokay nieuwe, waardevolle ervaringen kunt opdoen. Voor nu en voor later. Overdag op ontdekkingstocht, ’s avonds heerlijk met je gezin aan tafel en slapen in je eigen privékamer.”


Over Stayokay
Stayokay is een maatschappelijk betrokken non-profit organisatie met hostels op verrassende locaties door heel Nederland. Al ruim 85 jaar biedt hostelketen Stayokay haar (inter)nationale gasten de ideale uitvalsbasis voor nieuwe, waardevolle ervaringen. Stayokay biedt geen overbodige luxe, maar wél een goed verzorgd, verrassend (korte)vakantie- en vergaderverblijf in een ongedwongen sfeer. Ook is er volop gelegenheid andere mensen te ontmoeten. Met jaarlijks circa 1 miljoen overnachtingen is Stayokay de grootste aanbieder van budgetaccommodaties in Nederland. Stayokay is aangesloten bij Hostelling International: een netwerk van meer dan 4000 hostels wereldwijd.

Link: http://www.stayokay.com/nl
Trefwoorden: hotels, budgethotels, jeugdherbergen, hostels

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...