Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-04-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Wat kan Bluetooth Beacons voor jouw organisatie betekenen?

Wat kan Bluetooth Beacons voor jouw organisatie betekenen?
Op 30 april 2015 organiseert VisitBrabant Expeditie 2015: Bluetooth Beacons. Bluetooth Beacons is een kansrijke techniek om bezoekers op een gastvrije en innovatieve manier te bereiken. De techniek maakt het mogelijk om in een ruimte een smartphone exact te lokaliseren en daarmee te communiceren.

iBeacons is een merknaam van Apple, bedoeld voor een technologie om op korte afstand iOS-apparaten te herkennen. iBeacons is in feite een alternatief voor Near-Field-Communication (NFC), dat in steeds meer smartphones wordt ingebouwd. Een belangrijk voordeel van iBeacons ten opzichte van NFC is het grotere bereik.

Groninger Museum
In maart 2014 had het Groninger Museum een primeur: het was het eerste museum in Nederland dat de iBeacons-technologie gebruikt om een tentoonstelling te verrijken. Tijdens de tentoonstelling konden mensen rondlopen met een iPhone, iPad of Android-toestel met NFC en kregen dan aanvullende informatie over de verschillende kunstwerken door middel van audio- en videofragmenten en foto’s. Het was zelfs mogelijk om kunstwerken te waarderen.

Het programma
Op deze middag vertelt auteur en trendwatcher Jan Willem Alphenaar alles over de fijne kneepjes van technologische innovatie in de vrijetijdsindustrie. Ronald de Groot, mobile loyality specialist van Yourzine, neemt de deelnemers mee op een reis langs de toepassingen van Bluetooth Beacons. De technologie is inmiddels omarmd door Apple, Coca-Cola, Super Bowl en Restaurantketen EAT Praxis.Hoe zetten ondernemers Bluetooth Beacons in? En op welke manier draagt dit bij aan klantbinding?

In het Rubenshuis in Antwerpen hebben ze deze techniek al toegepast.

Apple iBeacon technology applied to classical art in Antwerp Museum from ProphetsAgency on Vimeo.


Expeditie 2015 vindt plaats in de oude Leerfabriek KVL in Oisterwijk Deelname is gratis. Inschrijven gaat via deze link.Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.
Link: http://visitbrabant.nl/expeditie-2015-bluetooth-beacons
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: innovatie, technologie, plaatsbepaling

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...